#1 Skrevet Oktober 6, 2006 Hei allesammen.. Toppen min ble sendt bort til overhaling. Jeg fikk denne tilbake og monterte det sammen. Når jeg skulle starte denne gikk motoren ekstremt ujevnt. Det var en kraftig ulyd fra toppen. Den gikk ikke på tomgang. Jeg måtte holde gass for at den skulle gå, når jeg slapp gassen døde den ut. Timingen mellom kam og veiv var riktig. Man kunne høre veldig tydelig av lyden kom ifra toppen. Tok av toppen i dag. Det var ingen skader på hverken topp eller stempler. Det kan nesten virke som timingen i selve toppen ikke stemmer. Jeg sjekka i bentley, men fant ingen ordentlig forklaring på dette med hvordan kamdrevene skal stå imot hverandre. Det er følgende merking på kammene og slik står de nå: (beklager dårlig paint bilde, foto kommer i morgen.) Er det ikke naturlig at når merke på kamdrev og merke på veiv møter hverandre på registerreima, skal ikke da merkingene på selve kammene også møte hverandre (syntes det virker unaturlig at de står en tann feil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2006 Flott tegning!hehe...neida, skjønte den med en gang. Hvis kammene dine står sånn når motoren står på merket, står kammene feil i forhold til hverandre. De to runde prikkene skal stå ovenfor hverandre. Antagelivis akkurat lik merking som på 16V KR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2006 Rundingene skal stå mot hverandre i høyde med toppen. Innsugskammen er nok en tann feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2006 det var det jeg også tenkte. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...