Hva skjedde egentlig "tenningsmodul"

Anbefalte innlegg

I går hjalp jeg en med en audi cupe 85 model 2.3L 10v

fant ut at teningmodulen ikke funket. bestilte ny, hos mekonomen.

fikk den i dag. satte på den nye. gikk så inn i bilen og skrudde på teningen, da med en gang kom det en kvit røyk opp fra motor rommet, skrudde teningen av med en gang og løp ut i motor rommet. der bleijeg møtt med noen svidde ledninger, blant annet til teningsmodulen, svarte ledningen som går fra teningsmodulen og inn i bilen virker også godt smeltet.

 

Noen som har vært borti noe lignene???

 

Hva skjedde?

 

help. trenger gode råd. har klage inne os mekonomen men synes dt er rart om det er noe gal med teningsmodulen, men kan vell ikke være noe annet eller.

 

Snufs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått feil type?? Kan pinnene i pluggen ha kortsluttet? Synes vel det er rart at ikke sikringen gikk før ledningene smeltet, da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått feil type?? Kan pinnene i pluggen ha kortsluttet? Synes vel det er rart at ikke sikringen gikk før ledningene smeltet, da..

 

 

sa bare poff og masse hvit røy gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det ligger en annen feil en plass i bilen som også "tok livet" av den første tenningsmodulen? bare en tanke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det ligger en annen feil en plass i bilen som også "tok livet" av den første tenningsmodulen? bare en tanke.....

 

 

den tanken er også her ja. siden han som eier bilen sier at olja lampa begynte og lyse litt før bilen stoppet. er sikrings bokser noe vanlig fenomen som som det er på golf?? aldri hørt om det men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikkert ingenting med saken å gjøre, men det var en ting som slo meg når du skriver at eiger av bilen sa at olje lampa lyste bittelitt før den stoppet; Det samme skjedde med en kamerat sin A80 1,8. Oljelampa "blinket" en gang, så stoppet bilen. Da var det reg-reimen som hadde gitt seg.

 

Kan det være dette? Og at da fordeleren gir konstant signal til tenningsmodul?

 

Og at da denne brenner opp fordi den får konstant signal eller noe? : klø :

 

Dette er bare et villt tips! :P

 

Kan ikke se du skriver at du startet opp etter bytte heller, bare satte på tenning.

 

EDIT: Jeg kjenner ikke til 5'ere, så om det er noe annet enn reg-reim som driver olje-pumpen så vet ikke jeg. På kameraten min sin 80, så er det reg-reimen som driver pumpa. Derfor blinket denne en gang før motoren stoppet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.