Anbefalte innlegg

Hei,

 

klima i min A3 8P har stoppa fullstending. Ingen luft ut lenger. Fortsatt utslag i motoren når kompressor skrus av/på.

 

Tips om feilsøking, triks, anbefaling?

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har ide? Ingen luft ut, selve kontrolleren virkar grei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skriver ingen luft ut, mener du absolutt ingen luft i det hele tatt eller ingen KALD luft?

 

Hvis det ikke kommer luft overhode, så kan det være vifta di som ikke går :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med "ingen luft" så meiner eg ingen luft i det heile. Så det er nok vifta som ikkje går...

 

Kor skal eg begynne? Har sjekka sikringane, ser ikkje ut som det er problemet...

 

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har tips? vifta går tydeligvis ikkje, kva kan eg gjere??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne saka har blitt enda meir merkelig. Midt under en kjøretur begynte plutslig lufta å blåse igjen... uten at noko var gjort! Noken som har peil på kva grunnen kan ha vært, eventuelt om dette er noko som kan skje igjen?

 

Mvh,

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være skitt/dårlig kontakt på børstene på vifta.

Noen vifter har ofte en termosikring i forbindelse med den laveste hastigheten, men da skal man kunne kjøre vifta på høyere hatighet - typisk full fart.

 

Eller det kan være generelt dårlig kontakt.

 

Er det climatronic eller manuell A/C?

Ved cliamtronic kan det være feil i styringselektronikken.

Ved manuell A/C kan det være en god gammeldags vakkelkontakt.

 

Har du prøvd å måle spenningne fram til vifta ved de forskjellige hastighetene?

 

Hvis du får økende spenning fram til vifta ved økende hastighetsinnstilling og vifta fortsatt ikke går, så er det vifta som er problemet.

 

Hvis du ikke får spenning fram til vifta uansett hvilken hastighet du velger, så er det feil med styringenheten eller spenningsfremføringa frem til vifta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.