Anbefalte innlegg

Hentet meg en ny ( 87 modell) Golf 1 cab i går. Og så er jo jeg så heldig at problemene allerede har kommet.: mad : . For det første så var batteriet veldig dårlig på den, men det ble ladet opp og fungerte helt fint på veien hjem.

Nå var jeg nettopp en tur ute å kjørte den. Da jeg stoppet bilen inne i garasjen hørte jeg en bankelyd fremme ifra motoren. Når jeg åpnet panseret såg det ut som om det hadde sprutet vann opp over blant annet batteriet, radiatoren og rundt i det området. Det kom og en god del røyk fra der som du kan ta av å sjekke vannet på radiatoren. Noen som har en ide om hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapp gjetting vil vel være at du har en lekkasje i kjølesystemet (for å svare på spørsmålet ditt).

Så for å bidra med noe fornuftig også: Let etter spor av kjølevæske. Når denne er tørket vil det sitte igjen et grønnturkis, bruspulveraktig belegg i det området der du har lekkasje. Etter hva du beskriver kan det være tenkelig at selve radiatoren, ekspansjonstanken, slangen mellom ekspansjonstank/vannrør eller slange mellom ekspansjonstank og radiator (overløpet) ikke er tett. Spesielt ettersom vannslangene for øvrig befinner seg på passasjersida og du beskriver at batteriet er blitt innhyllet i svineri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg ville sjekket var ekspansjonstanken, disse har en tendens til å sprekke (iallefall for meg : bh : ) På de to golfene jeg har (1+2) har det blitt sprekk i disse og ledningene har vært porøse og dårlige og begynt å lekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg ville sjekket var ekspansjonstanken, disse har en tendens til å sprekke (iallefall for meg : bh : ) På de to golfene jeg har (1+2) har det blitt sprekk i disse og ledningene har vært porøse og dårlige og begynt å lekke.

Takker for svar.

Tenker du da på den slangen som sitter helt oppe ved påfyllingshullet eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker på begge jeg : smil : Gikk i tur og orden hos meg. Først gikk tanken, når denne var byttet gikk den nedre slangen,og så når denne var bytta, så gikk den øverste.... : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.