#1 Skrevet Oktober 6, 2006 Hentet meg en ny ( 87 modell) Golf 1 cab i går. Og så er jo jeg så heldig at problemene allerede har kommet. . For det første så var batteriet veldig dårlig på den, men det ble ladet opp og fungerte helt fint på veien hjem. Nå var jeg nettopp en tur ute å kjørte den. Da jeg stoppet bilen inne i garasjen hørte jeg en bankelyd fremme ifra motoren. Når jeg åpnet panseret såg det ut som om det hadde sprutet vann opp over blant annet batteriet, radiatoren og rundt i det området. Det kom og en god del røyk fra der som du kan ta av å sjekke vannet på radiatoren. Noen som har en ide om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2006 Kjapp gjetting vil vel være at du har en lekkasje i kjølesystemet (for å svare på spørsmålet ditt). Så for å bidra med noe fornuftig også: Let etter spor av kjølevæske. Når denne er tørket vil det sitte igjen et grønnturkis, bruspulveraktig belegg i det området der du har lekkasje. Etter hva du beskriver kan det være tenkelig at selve radiatoren, ekspansjonstanken, slangen mellom ekspansjonstank/vannrør eller slange mellom ekspansjonstank og radiator (overløpet) ikke er tett. Spesielt ettersom vannslangene for øvrig befinner seg på passasjersida og du beskriver at batteriet er blitt innhyllet i svineri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2006 Det første jeg ville sjekket var ekspansjonstanken, disse har en tendens til å sprekke (iallefall for meg ) På de to golfene jeg har (1+2) har det blitt sprekk i disse og ledningene har vært porøse og dårlige og begynt å lekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2006 Det første jeg ville sjekket var ekspansjonstanken, disse har en tendens til å sprekke (iallefall for meg ) På de to golfene jeg har (1+2) har det blitt sprekk i disse og ledningene har vært porøse og dårlige og begynt å lekke. Takker for svar. Tenker du da på den slangen som sitter helt oppe ved påfyllingshullet eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 7, 2006 Tenker på begge jeg Gikk i tur og orden hos meg. Først gikk tanken, når denne var byttet gikk den nedre slangen,og så når denne var bytta, så gikk den øverste.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...