Rele-trøbbel (Hvilket styrer hva?)

Anbefalte innlegg

Bestilte meg ett justerbart viskerrele til A4'en for en rimelig god stund siden.

Skulle nå få dette på plass, men i følge katalogen skal dette stå i posisjon 5.

 

Nå er det to relebrett i bilen min, men der det egentlig skulle stå, så var det ingenting tilknyttet.. Posisjon 5 var tom.

Og på det andre brettet sto det ett dobbeltrele som visstnok styrer alt av lys på bilen..

 

I tillegg har jeg hatt ett problem med at den elektriske kjølevifta på bilen går 24/7. Har prøvd å nappe ut termoføleren på radiatoren uten at det hjalp..

Så da kan det være releet som henger, tenkte både jeg og Møller..

 

Men den gang ei, leita litt igjen i katalogen, men fant ikke noe rele for kjølevifte..

Så da begynte vi med litt "prøv og sjekk", og fant ut at når vi dro ut releet som står i posisjon 1 stoppa kjølevifta. Men det gjorde jaggu vindusviskerne og klimaanlegget også! :confused:

 

Så nå skjønner jeg i hvertfall ingenting.. Styrer dette releet en hel haug med funksjoner da? Og hvor skal jeg i såfall gjøre av releet med justerbar viskerinterval, når jeg ikke en gang har ett eget rele for viskere.. (Og ja, jeg sjekka om det passa i posisjon 1 ;)) Og kan det hende at det kun er "kjølevifte-funksjonen" som henger i dette relet, mens alt annet fungerer? Det høres nå litt merkelig ut også.. : klø :

 

Tenkte til nød jeg kunne dra ut sikringen til kjølevifta, sånn at jeg slapp og kjøre med kald motor. Men nok en gang, nei.. I sikringsholder nr 42 så står det hverken sikring eller innmat! : eek :

 

Trenger litt råd og hjelp her folkens! :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.