Spørsmål ang. drivverk Audi 80 Q...

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

 

Tusen takk for alle svar på forrige tråd...:tilber:

 

Holder enda på planlegging av Audi prosjektet mitt, en 1,8l 80quattro, 86 mod...:)

 

Må skifte girkasse og bakdiff på denne grunnet ombygning til femmer...

 

Det jeg lurte på denne gang er:

- Passer gir og diff fra Audi 100 Q med femmer på 2,2 T motor??

- Og passer dette i min Audi 80 Q??

 

Tenkte på å ta fronten og travers fra en coupe quattro(fra 80 til 87mod.), vil det passe over?

 

 

På forhånd takk...:)

 

MVH

Kaspersen Racing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skifte girkasse og bakdiff på denne grunnet ombygning til femmer...

 

Det jeg lurte på denne gang er:

- Passer gir og diff fra Audi 100 Q med femmer på 2,2 T motor??

- Og passer dette i min Audi 80 Q??

 

Tenkte på å ta fronten og travers fra en coupe quattro(fra 80 til 87mod.), vil det passe over?

 

 

På forhånd takk...:)

 

MVH

Kaspersen Racing

 

Kassa fra 100 passer, men gearoverføring og gearkasse fester passer neppe. Bakdiff har annen utforming og passer nok ikke.

 

Front og travers fra CQ passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innblider meg at motor og gir skal passe sammen ja. Er vel ganske universalt dette egentlig?: klø :

 

Mange som har satt 10VT fra 200 på 100Q kasse. Samtidig er det jo folk som har satt 20VT inn i 200 10V og det gikk vist rett på kasse og motorfester med litt mods av svinghjul/clutch:) Så det Vil sikkert gå på plass.. Ikke skyt meg om jeg tar feil her:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Tusen takk for alle svar på forrige tråd...:tilber:

 

Holder enda på planlegging av Audi prosjektet mitt, en 1,8l 80quattro, 86 mod...:)

 

Må skifte girkasse og bakdiff på denne grunnet ombygning til femmer...

 

Det jeg lurte på denne gang er:

- Passer gir og diff fra Audi 100 Q med femmer på 2,2 T motor??

- Og passer dette i min Audi 80 Q??

 

Tenkte på å ta fronten og travers fra en coupe quattro(fra 80 til 87mod.), vil det passe over?

 

 

På forhånd takk...:)

 

MVH

Kaspersen Racing

 

 

 

 

 

 

 

hei. det beste som er vil jeg si er å gjøre her er.

- ta travers ,fjørbein ,aksler bak å foran fra audi 90 quattro 5 syl 20v eller noe 89 mod husker ikke skille der jeg.

 

men det som er lekkert med det er fjørbeina er 2 delte, hvis dette skal bli bane bil så er det lettere å tak i justertbart unnderstell og lettere å lage dempere å fjørere hvis du gjør det.

 

men det er en skrot her i nærheten av oss frank som har et suverent understell . traverser, diff ,girkasse,askler,(mellomaskler) alt.fra en 83 mod 5 syl quattro. det er suverent drivverk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, takker for svar. Men hvilken skrot? Svar gjerne på PM ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.