#1 Skrevet Mai 29, 2004 Skal sette inn 6 trinnskasse fra A6 2,5tdi Q 95 mod i min Audi 100Q, som fra før har 6 trinns S6 kasse. Jeg vet ikke hvilken utveksling jeg må ha på diffen. Tror det er 411. Er det noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2004 TDI-kassen (Kode: CYT) har utveksling 37:9 originalt, som omregnes til 4.11:1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren TDI-kassen (Kode: CYT) har utveksling 37:9 originalt, som omregnes til 4.11:1 Takk for opplysninga, da går jo kassa rett inn uten noen ny diff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2004 Tør jeg spørre hvorfor du setter inn en tdi-kasse ? Håper ikke den S6 kassa eksploderte slik som kassa på min 90Q.....:rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad Tør jeg spørre hvorfor du setter inn en tdi-kasse ? Håper ikke den S6 kassa eksploderte slik som kassa på min 90Q.....:rolleyes: Hei Setter inn tdi kasse, fordi jeg har hørt at de takler mest nm og har et lavt turtall. Iallefall hvis det ikke skal koste skjorta! Hva som skjedde med S6 kassa da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2004 Opprinnelig postet av Julie Tronsmo Hei Setter inn tdi kasse, fordi jeg har hørt at de takler mest nm og har et lavt turtall. Iallefall hvis det ikke skal koste skjorta! Hva som skjedde med S6 kassa da? Det var den originale girkassa på 90 quattroen min som vandret til de evge girkasse-marker.Men så hadde bilen min gått cirka 315 tusen kilometer mens det skjedde å da. Girkassa delte seg i to faktisk,mellomakslingen datt ned med en bit av kassa.......å det lå igjen noen tannhjul på bakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2004 Opprinnelig postet av Pål Fivelstad [/i] Girkassa delte seg i to faktisk,mellomakslingen datt ned med en bit av kassa.......å det lå igjen noen tannhjul på bakken Såpass!! Farten var vel ikke så høy da, ellers så hadde du vel fatt bra bank av mellomakslingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2004 Nei mellomakslingen datt ned først etter bilen hadde stoppet. Bremset ned fra en 80-sone på vei til jobb da jeg følte et forferdelig rykk i bilen og girstanga vibrerte kraftig..........prøvde å sette bilen i gir å når jeg slapp ut clutchen skjedde det ingen verdens ting. Bilen stod like stille..........mellomakslingen datt ned når jeg skulle hente bilen senere på dagen med bilhenger. Satt meg inn i bilen og fyrte opp og prøvde og gire å clutche litt.....et SINNSYKT smell og vips:ett stk. mellomaksel datt ned med en bit av girkassa på.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...