Utveksling på diff på 2,5tdi

Anbefalte innlegg

Skal sette inn 6 trinnskasse fra A6 2,5tdi Q 95 mod i min Audi 100Q, som fra før har 6 trinns S6 kasse.

Jeg vet ikke hvilken utveksling jeg må ha på diffen.

Tror det er 411.

Er det noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI-kassen (Kode: CYT) har utveksling 37:9 originalt, som omregnes til 4.11:1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

TDI-kassen (Kode: CYT) har utveksling 37:9 originalt, som omregnes til 4.11:1

 

Takk for opplysninga, da går jo kassa rett inn uten noen ny diff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg spørre hvorfor du setter inn en tdi-kasse ? :) Håper ikke den S6 kassa eksploderte slik som kassa på min 90Q.....:rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Tør jeg spørre hvorfor du setter inn en tdi-kasse ? :) Håper ikke den S6 kassa eksploderte slik som kassa på min 90Q.....:rolleyes:

 

Hei

Setter inn tdi kasse, fordi jeg har hørt at de takler mest nm og har et lavt turtall. Iallefall hvis det ikke skal koste skjorta!

Hva som skjedde med S6 kassa da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Julie Tronsmo

Hei

Setter inn tdi kasse, fordi jeg har hørt at de takler mest nm og har et lavt turtall. Iallefall hvis det ikke skal koste skjorta!

Hva som skjedde med S6 kassa da?

Det var den originale girkassa på 90 quattroen min som vandret til de evge girkasse-marker.Men så hadde bilen min gått cirka 315 tusen kilometer mens det skjedde å da. Girkassa delte seg i to faktisk,mellomakslingen datt ned med en bit av kassa.......å det lå igjen noen tannhjul på bakken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad [/i]

Girkassa delte seg i to faktisk,mellomakslingen datt ned med en bit av kassa.......å det lå igjen noen tannhjul på bakken

 

Såpass!!

Farten var vel ikke så høy da, ellers så hadde du vel fatt bra bank av mellomakslingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei mellomakslingen datt ned først etter bilen hadde stoppet. Bremset ned fra en 80-sone på vei til jobb da jeg følte et forferdelig rykk i bilen og girstanga vibrerte kraftig..........prøvde å sette bilen i gir å når jeg slapp ut clutchen skjedde det ingen verdens ting. Bilen stod like stille..........mellomakslingen datt ned når jeg skulle hente bilen senere på dagen med bilhenger. Satt meg inn i bilen og fyrte opp og prøvde og gire å clutche litt.....et SINNSYKT smell og vips:ett stk. mellomaksel datt ned med en bit av girkassa på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.