merkelig problem med Golf 2.

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har ett merkelig problem med en 91` golf 1.8,

 

Det som skjer er att jeg får starta bilen, og bilen går helt fint, helt til den blir lunka, da vil den bare gå på 3-2 sylindre så jeg må stå ett sted å vente til motoren blir varm før den går på alle 4 som normalt igjen.

 

Samtidig som dette skjer ser jeg att bilen får veldig mye bensin, Svart eksos.

 

 

Tipper det er noe som styrer kaldstarten eller noe?

tror dette er monojet motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke tilfeldigvis fuktig da dette skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope. nå er det 15 grader og sol.

 

Tipper på en temp føler som ikke funker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har Etka som kan finne temperaturføler som styrer hvor mye bensin motoren skal ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk en slange som går fra innsuget på 4.ern. denne var gåen på bilen til dama mi og det var natt og dag når vi bytta den. evnt lambda sonde kan være dårlig, denne bytta vi også på samme symptom og da ble det helt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk en slange som går fra innsuget på 4.ern. denne var gåen på bilen til dama mi og det var natt og dag når vi bytta den. evnt lambda sonde kan være dårlig, denne bytta vi også på samme symptom og da ble det helt bra.

 

 

Har bytta ut alle vakium slangene på bilen men den funker fortsatt ikke.. hehe men jeg får prøve å bytte noen av de elektriske delene på blokka. kanskje det løser seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta ut alle vakium slangene på bilen men den funker fortsatt ikke.. hehe men jeg får prøve å bytte noen av de elektriske delene på blokka. kanskje det løser seg..

 

fikk et tips fra en venn av meg. Bytt gamle el-ledninger til insprøytinga!

Pga. vibrasjoner kan de over tid delvis/helt knekke...;)

Mvh.

Sindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk et tips fra en venn av meg. Bytt gamle el-ledninger til insprøytinga!

Pga. vibrasjoner kan de over tid delvis/helt knekke...;)

Mvh.

Sindre

 

Litt rart att den starter når den er kald, og når den blir lunket så fusker den, så når den blir varm så funkern helt fint?

 

Tipper på noe med choke eller noe som styrer bensinen etter hvor kaldt det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.