#1 Skrevet Oktober 8, 2006 Er det noen som kan svare meg på om jeg har pollenfilter på min -93 A100 (C4) med klima? Jeg fulgte denne framgangsmåten. Men underveis så oppdager jeg at jeg har ikke disse tre boltene/skruene som er på punkt nr. 9 på denne anvisningen. "Boksen" i min bil er helt "slett/glatt" på toppen. Så derfor lurer jeg på om det er noe pollenfilter der i det hele tatt Er det noen annen form for kupefilter eller lignende på denne bilen som bør byttes med jevne mellomrom? Legger ved ett bilde som viser hvordan det ser ut på min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2006 Er nok ikke noe filter på din bil, tror ikke det kom før i -94? Jeg lette som en gal etter filter jeg også, men nada. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2006 Ok, det var det jeg trodde ja. Mulig det kom i -94 på disse bilene, men jeg hadde pollenfilter i allefall på min -93 (f.g.reg -92) A80 (B4). Jeg syntes jeg så noe i instruksjonsboken om et "kont" kupefilter ved viftehuset. Var blant annet en illustrasjon der. Men i og med at jeg ikke er så stødig i å lese instruksjonsbøker på tysk etc så forsto jeg ikke så mye ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2006 Var det AC på A80 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2006 Det var ikke det på min A80 nei, men man fikk vel dette på disse bilene også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2006 Kikket litt i AKTE, og det ser ut som det skal finnes et ettermonteringssett for å få filter på A100, en innsugningsjakt for støv og pollenfilter for ettermontering, delenr: 4A1 819 303 A, filterinnsats 4A0 819 439 A og filterhus 4A1 819 445 A. Men om dette passer på biler med AC har jeg dessv. ikke peil på, men tegningen jeg fant dette på ligner ikke helt på AC-varianten, bl.a. mangler den belgen mellom viftehuset og AC-delen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2006 Biler med AC og pollenfilter har filteret i fordamperhuset, lett å se ved at det er noen små (8 mm) skruer på toppen av fordamperhuset, så finner man filteret nedi der.. Har hatt to 94-modeller S4, hvorav den ene helt "loaded" med utstyr, men den hadde ikke pollenfilter, mens det har vært på alle A6/S6 jeg har sett på. Det virker som det var noe som kom med modellendringen fra 100/S4 til A6/S6.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2006 Jepp, har til gode å se noe på en S4 jeg også, men her er iallefall bildet, delenr 23 er sjakten for ettermontering. Det nederste bildet er vel vifte med klima, her står det ingenting om ettermonteringssett desverre. tmp.pdf tmp2.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2012 (endret) Drar denne opp igjen, på min 100 91mod c4 er det A/C(den med knapp for av/på). Er det noe pollenfilter i denne? Stort sort boks under vannkassa...noen stjerneskruer å fjerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2012 Tok et bilde i sted: Kassa som er dratt opp der har det nok sittet noe, ser det har vært limt i kantene...målene er 22.5x14.5 ca. Men finner ikke noe som passer der....skal kanskje ikke være noe der heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 29, 2012 Det der er et ettermontert AC-anlegg, så da finner du ihvertfall ikke korrekt filter i noen delekatalog for Audi.. Må bare ta målene av hva som skal være der og se om man finner noe som passer, tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 29, 2012 Det der er et ettermontert AC-anlegg, så da finner du ihvertfall ikke korrekt filter i noen delekatalog for Audi.. Må bare ta målene av hva som skal være der og se om man finner noe som passer, tenker jeg. Er det? Aner ikke jeg, men bryteren som slår det av/på samt omluft er vel orginalt på den. Se vedlegg...knapp nr.25. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...