#1 Skrevet Oktober 8, 2006 Hjelp! Jeg har punktert på ene forhjulet mitt. Har Pirelli P-Zero Nero 235.40-18" på alle hjul. De foran er mye slitt. Har nå satt på reservehjul foran på venstre side, men dette er et Bridgestone Potenza SP02 235.40-18", og det er ikke brukt. Kan jeg bruke dette en stund uten å ødelegge fordelingskasse, grunnet noe forskjell på hjulomkrets på forskjellige hjul? Skal kjøpe nye felger og dekk til våren 2007 og da har jeg håpet å slippe å kjøpe 2 stk nye forhjul før vinterdekk skiftet. Noe som har noen formeninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2006 Fattern sliter alltid ut fordekkene før bakdekkene på sine quattroer og han bytter alltid to og to dekk. Har aldri hatt trøbbel eller ulyder på de. Så jeg mener du ikke har noe å bekymre deg for her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2006 Fattern sliter alltid ut fordekkene før bakdekkene på sine quattroer og han bytter alltid to og to dekk. Har aldri hatt trøbbel eller ulyder på de.Så jeg mener du ikke har noe å bekymre deg for her. Regner med han kjøper to like dekk.. Spørsmålet her var vel om trådstarter kan kjøpe på reservedekket (som har forskjellig rulleomkrets enn det på andre siden fremme) frem til vinterdekka må på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2006 Regner med han kjøper to like dekk.. Spørsmålet her var vel om trådstarter kan kjøpe på reservedekket (som har forskjellig rulleomkrets enn det på andre siden fremme) frem til vinterdekka må på.. Han kjøper nok to like dekk ja Men uansett, foran er det jo uansett den åpne fremdiffen som fordeler krefter mellom forhjulene så jeg ser fortsatt ikke noen store problemer med å bruke ett nytt og et slitt dekk av i utgangspunktet samme dimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2006 Han kjøper nok to like dekk ja Men uansett, foran er det jo uansett den åpne fremdiffen som fordeler krefter mellom forhjulene så jeg ser fortsatt ikke noen store problemer med å bruke ett nytt og et slitt dekk av i utgangspunktet samme dimensjon. Ah, beklager, jeg fikk ikke med meg at reservedekket hadde samma dim som det andre (dog forskjellig merke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2006 Så da regner jeg med at det ikke er store problemer med å bruke et annet dekkmerke frem til 1.november på ene forhjulet. Har piggdekk til vinterdek, noe som er litt dumt (har jeg hatt piggfritt har jeg sikkert satt de på nå, og fjernet sommerhjulene) Tenkte å vente til våren for å se om det dukker opp noen tøffe nye sommerfelgtrender, og da skal jeg ha nye dekk og felger i 19 eller 20". Var en tur i geiranger idag, og da så jeg første snøen på fjelltoppene, så det er ikke lenge til man på "sko" om bilen. Noen som har andre innvendinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2006 Hvis du kjører med et nedslitt dekk på den ene siden med ca mønsterdybde på 2-3mm og et helt nytt på den andre siden med 8-9mm får du en differanse på 2x6mm i rulleomkrets. Ville ikke ha turt å kjøre lenge slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2006 det som jeg ikke helt skjønner er dette med faren for forskjell på dette hjulet. Hvis jeg kjører i en sving. Da vil jo ytterhjulet rulle mye lenger enn innerhjul. Vil man ikke da få samme prinsipp med ett nytt og et gammelt dekk? At fordelingskassen vil "se det" som om at bilen er i sving? Er jeg helt på villspor nå? (har ingen anelse hvordan quattro systemet fungerer) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...