Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått et ufrivillig basseng i bilen. Fordelt på 2 steder. I gulvet foran begge framsetene. Tror jeg har funnet ut at det kommer inn via varmeapparatet, da jeg ikke har noe over der og plastikkdekselet som ligger på ruta ved viskerne ikke er 100% tett. Gidder ikke å bruke noe silikon for å få fast denne, men vurdere å montere et plastikkdeksel over selve inntaket på vifta. Noen vet om andre steder hvor det kan komme inn? Skjønner at noen av dere kommer til å nevne vinduene og eventuelt takluka. Men ingen av delene er så dårlig justert at jeg skal ha en vannstand på 5 cm etter en natt med lett regn. Litt upraktisk nå som gradstokken kryper faretruende på feil siden av 0. Noen som har forslag på en god løsning på hvordan jeg kan lage et deksel over der? Ev egne erfaringer. Regner med flere har vært borti dette problemet med samme bil.

 

Mvh

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme problemet med coupeen min, det kom vann inn gjennom varmeapparatet. Jeg tettet bare plastdekselet under frontruta med sikaflex, og tett ble det.

Men det var ikke bare der det kom inn vann, det kom også vann inn ved a-stolpen (under dørpakninga). Vannet rann så videre ned dørpakninga, og ned i dørken i framkant av døra. Dette vannet kom ifra takluke/frontrute. Jeg har prøvd å tette litt der også, men det ser ut som det ikke er helt tett enda. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Skal se på det i morgen.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne ettersom jeg sliter med det samme.

 

Vet at det skal være flere tråder om dette her på forumet.

 

Kan det være derfor forrige eier har tredd en plastpose over den styreenheten som sitter bak varmeapparatet. (oppunder der ved hanskerommet) Hvilken styreenhet er dette og kan det være andre grunner ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde helsikkes problemer på min etter innbrudd,lakk mellom vinduet og karm/list på passasjerdøra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne ettersom jeg sliter med det samme.

 

Vet at det skal være flere tråder om dette her på forumet.

 

Kan det være derfor forrige eier har tredd en plastpose over den styreenheten som sitter bak varmeapparatet. (oppunder der ved hanskerommet) Hvilken styreenhet er dette og kan det være andre grunner ?

 

Tror dette er originalt or det er slik på min og. Audi var sikkert forberedt på at dette skulle bli et problem:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.

 

Tror ikke det er originalt med en : haha : OPEL pose oppi der ?? : klø :

 

Kan også huske at når jeg satt på tenninga kom det en knitrende lyd fra den siden som jeg har innbilt meg må ha kommet fra den plastposen.,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også ved panseråpneren, rundt sikringsboksen på venstre siden også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem her og: rolleyes , men har fått tettet det litt rundt om kring med litt våtromssillikon: smil :

 

er nok orginalt på disse bilene: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme problem her og: rolleyes , men har fått tettet det litt rundt om kring med litt våtromssillikon: smil :

 

er nok orginalt på disse bilene: haha :

 

SIKKERT TETT DRENERINGA VED TORPEDO VEGGEN,DA RENNER VANNET NED GJENNOM VARMEAPPARAR\TET I STEDET FOR UT I INNER SKJERMEN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er ihvertfall ikke tett i torpedoveggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også ved panseråpneren, rundt sikringsboksen på venstre siden også...

 

Har en stygg mistanke om den plassen jeg og. Forbanna møkk med disse bilene.: bråk : Dreneringa mi er heller ikke tett, så det er ikke det som gjør det. Men det som jeg synes er så rart er at det er aller verst når jeg parkerer bilen i en bakke med fronten "nederst". Går greit når jeg har fronten "høyest" eller parkerer der hvor det er flatt. Fikk meg heldigvis garasje i går. Naboen var så snill å lånte bort den andre delen av dobbletgarasjen sin i går. Helt ny garasje med åpner og greier. Det var snillt gjort.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.