Treff: Autopower arrangerer isbanetreff

Anbefalte innlegg

Åssen ligger det det ann med været. Så det var meldt regn til lørdagen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at rally-termologien min ikkje er heilt på plass...

Nyper = ?

Blir skarpere?

Det er jo fint, berre å slippe gassen inn isvingen da, så gjør bilen resten : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager at rally-termologien min ikkje er heilt på plass...

Nyper = ?

Blir skarpere?

Det er jo fint, berre å slippe gassen inn isvingen da, så gjør bilen resten : smil :

Nyper betyr at svingen blir skarpere ja. Dette betyr at man må bremse farten nesten hele svingen for å komme rundt den krappeste biten som er på slutten. Derfor er det bedre med svinger som åpner, da kan man bremse ned så mye man trenger før svingen for så å holde jevnt pådrag (og sladd!?) gjennom hele svingen siden den åpner seg mer og mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyper betyr at svingen blir skarpere ja. Dette betyr at man må bremse farten nesten hele svingen for å komme rundt den krappeste biten som er på slutten. Derfor er det bedre med svinger som åpner, da kan man bremse ned så mye man trenger før svingen for så å holde jevnt pådrag (og sladd!?) gjennom hele svingen siden den åpner seg mer og mer.

KJEDLEG Å BREMSE DA MANN! hehe...

For å gløyme sånne detaljer som bremsing når ein er litt gira..

Uansett! Gler meg som ein hund til helga.

>Håper det ikkje blir overvann og sørpe. Luftfilteret mitt fungerer som ein støvsuger for vann er eg redd. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jevnt pådrag = Full gass : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jevnt pådrag = Full gass : smil :

Ikke så kjepphøy nå...! Skal minne deg på den der når vi er der jeg! ;)

Og Odd Christoffer: hvis du klarer å kjøre hele den banen uten å bruke bremsen er jeg svært interessert i å se på! For enten går det ufattelig sakte, eller så har du mer peil enn de aller fleste andre jeg vet/har hørt om... ;) Klart man kan bremse mye med oppstell, men neppe SÅ mye! (Iallefall uten rallypigg...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen slags proff på iskjøring, men er det ikke gjort med vilje at svingene nyper, for å holde farten moderat? Jeg kan nemlig forestille meg at en sving som åpner blir tatt i mye høyere hastighet, og at det dermed er større sjanse for uhell/ulykke. Hvis det er tilfelle, tipper jeg at Hebbe har laget banen slik med vilje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen slags proff på iskjøring, men er det ikke gjort med vilje at svingene nyper, for å holde farten moderat? Jeg kan nemlig forestille meg at en sving som åpner blir tatt i mye høyere hastighet, og at det dermed er større sjanse for uhell/ulykke. Hvis det er tilfelle, tipper jeg at Hebbe har laget banen slik med vilje...

Svingen som nyper må man jo ta fra den "andre siden", så når man begyner på svingen som da åpner, er jo hastigheten veldig lav.

Spørsmålet blir vel bare hvor man kjører av:p

Var det noen som skjønnte noe av dette:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke denne helgen :( Når er neste treff a? VIL KJØRE PÅ ISBANE!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan forholdene er, isen er er bra? Har jo ikke vært verdens kaldeste vinter i år...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata med Autopower i går.

Siste melding var 45cm is og litt snø.

Meldt mildvær til lørdag, så kan jo bli litt bløtt.

Men isen holder vertfall! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper på fler enn 4 biler på isen denne gangen da.

Og er det ventet noen værstinger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er treffet over og det er bare å vente på bilder og film:D. Hyggelig å treffe igjen folk man ikke har snakka med på lang tid!

Utrolig nok var forholdene brukbare, tatt temperaturen i betraktning. Synd at man slapp på så få av gangen og at man bare fikk kjøre maks 3 runder. Da føler man at mye tid går bort i køståing. I dag var det derimot kortere kø. Det var nesten som å være der på en helt vanlig helgedag, når det ikke er noe spesielt arrangement. Bilen har greid seg såvidt bra at det i prinsippet bare skulle være å fortsette til Funäsdalen;). Bare to turer i brøyta (en av dem førte til tauing) og kun ett røket eksosoppheng må kunne kalles godkjent. Audi bygde solide biler i 1983, gitt;) (bare så synd at de rustbeskytta så elendig).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det du som kjørte den 80 quattroen med den store rustflenga i døra? :)

Første gang jeg var på isbanetreff og jeg synes det var morro å se på!

Selvom man måtte vente endel for å se grombilene utpå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg var på isbanetreff og jeg synes det var morro å se på!

Selvom man måtte vente endel for å se grombilene utpå..

har en haug med biler.... men tenkte jeg skulle sortere bort partybiledene før jeg publiserte dem :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Mye moro for lite penger:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå begynner mine sår og leges også. etter å ha skrudd i hele dag. Får å si det sånn en ødelagt starter var ikke spesielt heldig med tanke på og bytte i gang bilen med både sperre og ispigg og is under beina. Ellers gikk det en frontfanger og et eksosannlegg... Ellers ingen skader sjedd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikke så verst treff bortsett fra noe venting og litt uryddig rundetelling i starten. Kjørte litt feigt etter å ha parkert oppå brøyta :o (var ikke alene om å gjøre det ..) men etter noen runder slapp "avkjøringsangsten" og det ble ganske gøy å kjøre etterhvert! Ga mersmak dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi som ikke var der venter på litt film og bilder fra da gutter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi som ikke var der venter på litt film og bilder fra da gutter...

Det kommer...jeg må bare finne litt tid til redigering og slikt... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, mange bilder. Artig (og vemodig) å se bilder av urquattroen i sitt rette element. Ellers så det ut til at KRB og Walter fikk kjørt en del.

Ble mye kjøring på dem som hadde ISpigg pga veldig glatt bane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra bilder.. Skulle gjerne vært med, men stiller sterkt neste gang : rock :

Syns faktisk at bildene ikke ble så bra jeg :-)

Hadde for dårlig linse... Tenkte jeg skulle spørre om jeg fikk gå inn i sentrum av banen og ta noen bra bilder... men ble ikke noe av.... Var for bakfull :-)

Kommer snart med filmen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.