#1 Skrevet Oktober 10, 2006 Dekk merke? Pigg/piggfri str? Små drømmer litt om rs4 felgene på vintern.. 18" Blir dette veldig mye dårligere? enn 15" hakkapelita pigg noen som vet om bra priser? 18, kanskje best med 225? pga 8" felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2006 Det stod en bra artikkel om dette i det nye Bil som kom i posten sammen med medlemsbladet nå nettopp. Anbefaler å lese den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2006 Det stod en bra artikkel om dette i det nye Bil som kom i posten sammen med medlemsbladet nå nettopp. Anbefaler å lese den. Litt ot.lenge siden bladet kom? ikke fått noe jeg.. Kjører forøvrig på Continental contact 3 . 205 55 16 piggfri,de er jeg meget godt fornøyd med,kommer alltid fram! Dyre men slitesterke dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2006 fikk det faktisk i posten idag ja Skal leses hm.. Men erfaringer i klubben er med store dimmensjoner på vinteren da? Er det håpløst.. Er alltid en gru å gå tilbake til slitte 15"e 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2006 Kommer vel helt ann på hvordan vegene er der du kjører det... Jeg kjører på yokohama ice guard piggfri 225 på 18" felg, dette var helt problemfritt i vinter. Er veldig fornøyd med disse dekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2006 Takk for svar Var slike svar jeg ønsket.. For testene er av 205/55 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg kjører piggfritt! Mye bedre komfor, har aldri hatt problemer med feste, artigere å leke seg med uten at piggene løsner:) har 225/45-17 nå på +`en. så nå venter jeg bare på snøen!!! Gleder meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 11, 2006 Dette er vel en av de mest omfattende testene som utgis årlig: http://www.motor.no/templates/vis_sak.cfm?dok_id=668 Blir nok Nokian Hakkapeliitta RSI på meg, 225/45-17 Li 94: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 11, 2006 Blir nok Nokian Hakkapeliitta RSI på meg, 225/45-17 Li 94: ja : Hva må du gi for noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2006 Hva må du gi for noe slikt? He he, vet ikke enda.. 7500,- for samme dim, men Li 91 Måtte sjekke om de kunne skaffe Li 94 først, var vel 2-300,- mer pr dekk (veil pris) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2006 He he, vet ikke enda.. 7500,- for samme dim, men Li 91 Måtte sjekke om de kunne skaffe Li 94 først, var vel 2-300,- mer pr dekk (veil pris) Sjekk hos Quattroco på Lillehammer.. Der kommer dimmen din på 7400 (LI94) ferdig montert.. Tenkte på å handle samma dekk der, men dog i ballongdekkstørrelse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg kommer hvertfall aldri til å kjøpe noe annet enn piggfritt. Det er som natt og dag mtp. støy og kjørekomfort. Kjører med 215/45-17 Hankook Icebear. Betalte 4000 for de, ubetydelig brukt av dekkforhandler på Gjøvik. Gjøvik Dekksenter 61179007. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2006 Hva med de nye piggene til Nokian 5? Norsk oppfinnelse. Klart det er stor forskjell på støyen, i A6'n hører man godt forskjell. Hvert fall hvis man har stillegående sommer dekk i tillegg.. Men er jo helt værst med pigg og quattro og da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 14, 2006 Jeg er avhenging av bilen også de dagene det er så glatt at man risikerer at bilen begynner å skli bare man setter seg i den. Så jeg kjører pigg i år. Michelin x ice north 17" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 14, 2006 kjøp piggfrie Continental contact 3 eller nokian rsi. har erfaring med begge. Kanondekk ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 14, 2006 Sliter med samma spørsmålet selv, pigg eller ikke.. Hvordan er piggfritt på fjelloverganger..? Kjører for det meste på Gjøvik hvor det blir saltet (og dermed er vel piggfritt optimalt), men kjører også Filefjell ganske ofte, samt vestlandet, hvor pigger er ganske greit.. Støy bryr meg ikke mest.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 14, 2006 Priser fra http://www.johsbjerkerekvisita.no/priser/PRISER_VINTERDEKK.htm 225/45 x 17 Piggfritt Nankang 2 000 Kumho KW17 V91 4 900 Conti VikingContact3 Q91 6 900 Blizzak ws 50 Q91 5 700 Yokohama IG 721 Q91 6 200 Nokian Rsi R94 6 900 Pirelli sottozero H94 7 900 Pirelli ice storm Q91 6 600 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 15, 2006 Min erfaring er at man i praksis merker liten/ingen forskjell på piggfri og piggdekk uansett kjøreforhold annet enn at de piggfrie bråker mye mindre.. Der piggdekkene er bedre, blankis med vann på, der er det egentlig ikke noe annet enn rallypigger og kjetting som sitter særlig uansett.. Aldri noe annet enn piggfritt på meg, og jeg har bodd stort sett i alle landsdeler i løpet av de siste 6-7 årene, så har prøvd de fleste vær- og føreforhold inklusive fjelloverganger og diverse uvær. Aldri hatt det minste problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg kjører Hakka 4, og disse er geniale til A6-en! Hadde ikke problemer i det hele tatt. Jeg har hverken Quattro eller andre støttehjul, så med tanke på hvor jeg vanligvis kjører (som regel is og hard snø) kommer jeg nok til å fortsette med piggdekk. Men jeg SKAL ha Quattro igjen, så da skal jeg prøve piggfritt, med tanke på støy og komfort, for det ER faktisk ganske stor forskjell, så lenge man snakker en litt lavere prisklasse... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...