Anbefalte innlegg

jeg har noe rart med audien min. med påfylt olje helt opp, blinker og piper oljelampa i bilen.

hva er galt ? piper og blinker bare i noen sekunder.

når jeg har lågt turtall går oljetrykket ned til rundt 1,8

hva er galt. kan noen fortelle meg det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke kjørt nedi så bunnpanna di har fått seg en trøkk og den blokkerer for oljepumpa?? hadde litt uflaks ifjor når det kjedde på min, sjekket alt som var og tilslutt så var det att oljepumpa ikke fikk nok plass til å pumpe oljen.. mitt forslag ihvertfall... kan jo så klart hende det er noe annet da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis trykket kommer under 1.8 på turtall over ca 2000 skal det komme varsel. Vet ikke hva du mener med lavt turtall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er når turtallet ligger rundt 2000 ja. trykkmåleren er på rundt 1,8 og det piper og lyser. selv om jeg har fylt opp. til og med 3-4 mm over maks. men det skal vel ikke ha noe å si når det gjelder lampen eller ?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

det er når turtallet ligger rundt 2000 ja. trykkmåleren er på rundt 1,8 og det piper og lyser. selv om jeg har fylt opp. til og med 3-4 mm over maks. men det skal vel ikke ha noe å si når det gjelder lampen eller ?...

da blir det vel for mye trykk kanskje??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje jeg ville ha sjekket oljepumpa hvis jeg var deg. MUligens den er tett eller noe slikt, høres sånn ut for meg på symptomene i allefall. . .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket giver til oljepumpa? min var deffekt,ligger vel 2 stk til deg også? en ved filter og en på toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

sjekket giver til oljepumpa? min var deffekt,ligger vel 2 stk til deg også? en ved filter og en på toppen?

 

Det var ikke noe dumt forslag!

En giver kan det selvfølgelig også være. . . glemte det helt i forbifarten jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min S4, byttet givere uten at det hjalp noe som helst. Peip akkurat i det en passerte 2000 så en skulle tro at det var giveren siden det er en for over og en for under 2000 men den gang ei. Prøvde også å "tjuvkoble" giverne uten at det hjalp. Fannt aldri utav problemet før bilen ble solgt... Har og hørt flere andre Audi med samme feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Torgeir Loe

det er når turtallet ligger rundt 2000 ja. trykkmåleren er på rundt 1,8 og det piper og lyser. selv om jeg har fylt opp. til og med 3-4 mm over maks. men det skal vel ikke ha noe å si når det gjelder lampen eller ?...

 

Sjekk oljetrykket med et mekanisk oljetrykksmeter. Hvis trykket kun er 1.8 kg ved 2000 rpm er det noe galt. Enten er oljepumpa utslitt, eller du har slitte lager, underspylingsdyser som slipper gjennom for mye olje e.l. Uansett sjekk det så fort som mulig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du foresten automatkasse? Tror de fleste med denne feilen har automatkasse :rolleyes:

 

Kan og være dårlig kontakt på baksida av instrumentpanelet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plutselig fungerer alt som det skal. skjønner ikke noe. nå er oljetrykket på rundt 3-4, som før lå på opp til 2. men uansett er det flott at det gikk av seg selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som noe har tettet silen til oljepumpen om jeg skulle gjette. Den kan gro igjen over tid som følge av lange skiftintervaller eller dårlig oljekvalitet over tid. Det har begynt å dukke opp som problemer på en del nyere biler med lange serviceintervaller. Spesielt Saab er plaget med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dårlig jording kan lage samme symptomene......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig igjen...

etter at det har gått smertefritt en god stund, så har problemet kommet igjen. det skjedde rett etter at oljefilteret ble skifta.

hva er galt ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket oljepumpa da?

Kan vel kanskje være som Ole skriver, dårlig jord, eller dårlig kontakt noen plass. Da vil det vel være muligheter for at den vil "fuske"/ikke fungere i perioder vil jeg tro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. vet ikke. Men syntes det var tilfeldig rett etter at jeg skifta olje og oljefilter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder tråden varm siden jeg har akkurat samme problem, men med en cab (automat)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt over, sjekk over oljepumpa og ledninger til givere osv for å utelukke det som et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være at rådelageret er dårlig ? fikk et tips av en, hva sier dere til det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du byttet til en tynnere olje kan pumpen ha problemer å holde oppe trykket om lagrene er slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt samme type/merke olje siden før problemet starta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på her siden jeg har akkurat samme problem. Er ganske : bråk :: bh : pga dette.

 

Jeg har : Rengjort begge givere med null resultat. , Problemet kommer og går som det vil. Kommer oftest etter olje skift som nå : bh : . Tror heller ikke problemet ligger io givere. Har koblet disse fra og lyden kommer framdeles akkurat over 2000 rmp. WTF????

 

Er det andre trykk givere som gir signal til varsel lampen ??

 

Har hørt at det også kan være dårlig kontakt i instrument panelet ??

 

Håper virkelig jeg finner ut av dette snart. eller så går jeg løs på dash'en med hammer: smil :

 

HELP

 

Til info så koster den store oljetryks bryteren for GTE kr.1100,- og kan kjøpes kun hos Møller..... .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblet disse fra og lyden kommer framdeles akkurat over 2000 rmp. WTF????

 

Selvsagt, det er koblet slik at den skal varsle også om giveren er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt, det er koblet slik at den skal varsle også om giveren er defekt.

 

Jo men da skulle lyden og lampen vært på hele tiden eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.