sikringstrøbbel . 2000mod A6 avant

Anbefalte innlegg

Sikringen (15A) til tåkleysene (hella micro) med Höen H3 pærer i , ryker etter 2 minutter med power gjennom seg. What to do .what to do ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange watt er pærene?

 

Eks. To x 55 watt. 110 watt = 12 volt x 9.16 ampere.

 

To x 100 watt. 200 watt = 12 volt x 16.6 ampere.

 

 

Hvis du da har 100 watts pærer må du ha større sikring. 20 amp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpe nye og skifte er jo ikke dumt, videre kan du vel ta en liten måletest og se om det kommer noe ut av det. Hvordan ligger det an med noen ørsmå kortslutninger ol? Om alt ser bra ut, kan du jo alltids putte inni en liten 30A, ryker den, da bør du skaffe proffhjelp (eller forbikoble sikringen) :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene er en time gamle. og er på 55W.

Vet ikke hvordan det ligger an med ørsmå kortslutninger. Ser det er noen fuktperler på innsiden av glasset i tåkelykta ..

 

Kan jeg gå på en kjempesmell om jeg smekker i en 20A sikring tro ?

er ikke særlig dreven på denne elektrisifiseringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene er en time gamle. og er på 55W.

Vet ikke hvordan det ligger an med ørsmå kortslutninger. Ser det er noen fuktperler på innsiden av glasset i tåkelykta ..

 

Kan jeg gå på en kjempesmell om jeg smekker i en 20A sikring tro ?

er ikke særlig dreven på denne elektrisifiseringen.

 

Altså, det var ment litt humor med å putte inni en sikring som er større enn den som er der, da dette kan svi av hele/deler av ledningsnettet inni bilen din : eek : Ikke å anbefale!!

 

Prøv å ta ut pærene og se om du kan måle på sokkelen der du setter pæra, og se om du får noen fornuftige tall, eller om sikringen ryker når du måler.

Om sikringen ryker når du måler, er det noe feil med ledningsnettet.

Er det andre ting som går på samme sikring, eller kan det være et slitent rele??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.. skjønte jo 30amp var i drøyeste laget ..

Men 20 amp bør vel ledningsnettet tåle ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja, er ikke så sikker på det.. men det er jo en sjanse å ta da, jeg ville ikke gjort det om jeg var avhengig av bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 55 watts pærer bør en 15 amp sikring holde i massevis hvis el. nettet er i orden. Har du god nok jording?

 

Hvis du har et multimeter stiller du det på likestrøm volt måling. Mål fra pluss på pærene til der du hentet pluss for lampene, batteri etc... Her bør du ikke få store utslaget. Det optimale er jo 0 volt, men det skal litt til i og med at du måler spenningsfall.

 

Gjør det samme med minuskabelen og se hvor mye du har der.

 

Får du over 1-1.5 volt prøv med grøvre ledninger evt. bedre jordingspunkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ..jeg er mer avhengig av bil enn av tåkelys for å si det sånn.

Hvordan kan jeg finne ut av det her da ? Kan fukt være årsaken ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel også være noe muffens med pærene, jeg skulle bytte H1-pærene til nærlys her om dagen, så eksploderte den ene (Biltema = fanteri) Det var en slik Gold sak.. nei, kjøp osram / phillips, lyser ræva, men de funker i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er dealen .. for to tre uker siden røyk den ene pæra .. dvs, jeg trodde det.

Har ikke hatt tid til å bytte..siden disse lyktene står i en rs6 fanger å det er veldig kronglete å komme til. Byttet altså i dag , oppdaget at det ikke var pærene som hadde klappa sammen , men sikringen. Byttet alikevel pærer og tok såklart sikringen i sammen slengen . Veldig happy med å få xenonmatch og alt det der. . men etter et par minutter ryker altså sikringen igjen.

Det skal sies at første gang sikringen røyk , så kjørte jeg 50 mil i det værste regnværet jeg har vært borti .. så er det mulig at det kan ha kommet noe fukt inn noe sted som har skyld i det her ?

 

Allright .. newsflash. Har funnet ut at sikringen nå går umiddelbart jeg slår på lysene. så det er vel en kortslutning av noe slag vil jeg tro ?

Er jo stupmørkt ute nå..så får ikke sett noe mer på det før i mårra.

Idiotisk opplegg med RS6 fanger forøvrig .. må under bilen å skru av bunnplata for å komme til pærene og ledningsnett på tåkelysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.