#1 Skrevet Oktober 10, 2006 har litt elektriske svikter på 90`en min nå har jeg lagt merke til.. klokken har sluttet å gå, men vil tro dette er en sikring? men hovedproblemet mitt er at langlysene streiker.. drar i brytern så lyser de, men når jeg slipper går de av igjen, altså de vil ikke forbli PÅ, har ikke hatt tid til å feilsøke enda så hadde vært fint om noen har opplevd samme eller lignende problem og kunne kommet med råd? er det mulig at det er releèt som har tatt kvelden? På forhånd, takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2006 For det første, klokken har nok stoppet fordi den er gammel. De pleier å gi opp etter noen år. I min Cq stoppet den dagen etter at jeg kjøpte bilen. Noen ganger kan noen dråper med f.eks. WD40 være nok til å få den i gang igjen. Jeg fant heldigvis en fungerende klokke til Cqen, nå er det bare å finne en til 80en min også... Det er ingen rele til fjernlysene. Inne i bryterhendelen er det en slags vippebryter som veksler mellom nær og fjern. Jeg tipper at i ditt tilfelle er det denne bryteren som har sluttet å fungere, så jeg tror du ganske enkelt må skifte hele hendel/bryteren (den med blinklys etc altså). Det at det lyser når du holder i spaken er rett og slett lyshornet, det er på en egen kontakt og uavhengig av denne interne bryter-mekanismen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2006 Og som vanlig kommer Per Lindgren til unnsetning takk for tipset er forresten IKKE bryteren til blinklys som må skiftes( hvis det er sånn du mente jeg måtte gjøre det?), er den til vindusviskeren som må skiftes.. tabba på dette rett etter jeg hadde kjøpt 80`en min.. fikk fatt i en ny blinklysbryter da langlysa ikke virka, men denne er jo bare festet til vindusviskerbryteren med en krok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2006 Ja, når du sier det så har du jo rett, jeg hadde rett og slett glemt at det va laget sånn. Men uansett, da vet du jo hva problemet er! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2006 ja tanken har kryssa, men varte så kort at det såvidt ble registrert skal sjekke dette i mårra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2006 Nå har jeg prøvd å skifte lysbryteren, men uten hell.. langlysene vil FORTSATT ikke lyse.. er litt tom for ideèr nå.. har tenkt på om det kan være jordingsfeil, men hvor jeg skal leite og alt det der har jeg ikke peiling på.. noen som har en tanke eller to om hva som kan være problemet her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2006 OPP med seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...