Verditap på bil etter oppretting?

Anbefalte innlegg

Hva skjer med verdien på en bil etter oppretting?

 

Bilen min skal nå rettes opp etter et møte med elg, prisen ligger vel på mellom 100 og 150 for jobben, rette/bytte tak, fanger, skjerm, lamoer og diverse ruter og deler i dashbord etter at det rant en bekk nedover dash'n etter at ruta knuste og det regna... Vil jeg komme til å tape mye på denne i forbindelse med et salg?? Eller vil verdien være akkurat den samme? ( litt logisk tenking sier vel at den taper seg noe...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det gjøres hos møller , så skal i følge møller selv ikke føre til verditap.

var hvertfall det jeg fikk høre når jeg var inne til oppretting etter en forsikringsgreie.

Kan forøvrig nevne at takstmannen fra fiendens selskap , taksterte skadene til 11 000 kroner .. mens regninga fra møller kom på 35 lapper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen blir jo like fin som ny om de gjør en god jobb med opprettinga..kanskje den blir vanskeligere å selge siden folk muligens *tror* det er noe galt med den siden den har vært på oppretting.

btw, har du noen bilder av kjerra? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte om en kar som ble påkjørt for noen år siden. Bilen fikk store skader, men ble rettet. Han fikk utbetalt en sum som ville tilsvare et eventuelt verditap ved salg. Er jo ikke ulovlig å prøve seg på noe slikt....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.