#1 Skrevet Oktober 10, 2006 Hey. Driver å leter etter vinterdekk å felger nå, å har sett etter 15". Men da kom det problemet at jeg ikke finner dekk! Må ha 195/45-15, men finner ikke et eneste merke som har vinterdekk i denne dimmen. Noen om vet om det finnes, eller hvor det evt kan skaffes? eller om noen lager det i heltatt? eller må jeg virkelig ty til 14"? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2006 Kan du ikke bruke 185/55R15 da? Nokian har flere forskjellige dekk i den dimensjonen, og bruker denne dimensjonen selv, dekktype RSi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2006 Jeg kan godt bruke 185 dekk, men trur 55 blir for høyt. 185/55-14 er orginal dim, men jeg fikk jo med 185/60-14 dekk på vinter. Det gikk bra før jeg senka bilen, men nå subber det. Derfor jeg er på utkikk etter nytt. Så det kan ikke være større enn 185/55-14. Så da må det evt være 185/50-15? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2006 hadde 195/45-15 på min treergolf, tror det var nankang?? men jeg hadde det i hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2006 Hadde du 195/45-15 nankang vinterhjul altså? Hmm.. får tak i det i sommer.. det kryr det av, men finner ikke på vinter... Fikk en kamerat til å lete å han jobber på en sånn dekk sjappe.. han slet veldig med å finne noe, å så igjennom nesten alle slag... Men hvis du har hatt det i Nankang er det kanskje et håp? Lenge siden eller? kan ikke ha gått ut av produksjon? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2006 Da var det klart. Han kameraten som jobber i dekk sjappa får ikke tak i dekk i dim som passer på 15"... 195/45-15 var ikke aktuelt. Han sjekka opp Nankang også, men de hadde ikke. Fant heller ikke noen annen dimensjon som passa med rulleomkrets på 15"... Så da måtte jeg ty til 14" da, å det var faktiskt et problem det også! Hadde kunn étt merke i rett dim, 185/55-14, å det var kleber.... Har ikke bestilt noe enda... Men hva skjer a? Fins det ikke vinterdekk til Polo eller?? Hvorfor skal det være så vanskelig? Eventuelt noen andre her som driver med dekk å som kan komme med en hjelpende hånd? trenger hjelp....... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2006 Jeg hadde Bridgestone Blizzak 185/55-14 før, kryr ikke av biler med den dimmen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2006 Ok. Nei, det er veldig lite i den dimmen. Å det er helt sikkert grunnen til at det sitter 185/60-14 på vinterfelga som fulgte med. for det gikk jo bra når bilen var usenka... Men vil jo aller helst ha 15" seff, så ingen som har noen tips her? hvor jeg kan lete? å uten blodpriser.... Ole Kristian Stensrud: Har ikke bilder eller noe av den gamle golfen da, som du kan lese av dekkmerket på...? syns 14" er så hehe.. men må man så må man... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2006 Hvor mye har du senket da? Går jo fint med 195/50-15 på 6N/6NF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 15, 2006 jeg har senket 40-35mm... 195/50-15 er altså mindre enn 185/60-14 og 195/40-16? er jo 195/45-15 som er org dim på GTI... Så blir det ikke feil å gå opp 5% på profilen da? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...