Matte tåkelysglass, få de blank igjen ?

Anbefalte innlegg

Skifta til xenonmatch pærer i tåkelysa mine igår å så at glassa på tåkelysa mine så nesten sandblåste ut. Kompis av meg med 2003 A4 har samme "problemet" på sin bil. Er det noen måte å få glasset blankt på igjen ?? Selve glasset har masse småhakk slik det blir matt.........regner bare med at nye lykter koster flesk. Eller at selve glassene ikke selges løse. Det er rett og slett steinsprut som har gjort glasset matt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ute i havet nå.. men har noe "glass-polish" (beregna på plexiglass o.l) som du kunne fått låne og prøvd litt på... (har også hørt at folk bruker autosol for å slipe blankt igjen...) du kan jo forsøke litt.. eventuelt vi kan prøve den glass-polish'en når jeg komme hjem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ute i havet nå.. men har noe "glass-polish" (beregna på plexiglass o.l) som du kunne fått låne og prøvd litt på... (har også hørt at folk bruker autosol for å slipe blankt igjen...) du kan jo forsøke litt.. eventuelt vi kan prøve den glass-polish'en når jeg komme hjem.
Tror det skal mer enn litt polish til men det blir sikkert ikke verre da. Var likedan på Helge sine tåkelys på A4en som er samme årsmodell som Passaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange har hatt hell med å bruke utrolig fint våtslipepapir og slipe dem opp igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de er av glass så det an å bruke et fint pussepapir for å få de blanke igjen, men hvor fint papir du skal bruke (1200,2000 osv) vet jeg ikke.

 

Edit : dan var før meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange har hatt hell med å bruke utrolig fint våtslipepapir og slipe dem opp igjen
Hvorfor tenkte jeg ikke på det da ?? Hehe takk for tipset........skal vel godt gjøres å få glasset verre enn det er nå da. Kan sikkert grovslipe det med 100 papir uten at det synes :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med en bilglasss butikk, mulig de har noe utstyr de kan hjelpe deg med

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg byttet til xenonmatch for 2 uker siden

Og satt igjen med samme matte glassene!

 

Jeg tok av de plastikk'sakene utafor lykta

Og rubbet lyktene EN hel del ganger, før jeg polerte.

Kan ikke si det hjalp veldig mye, men noe :P

Hjalp en del bare å få vasket de på siden og,

dette blir som regel slurv siden plastikkdekselet

sitter så tett på!

 

prøvde litt på hovedlyktene og.. Men ble ikke forskjell

 

 

Men hvis det blir po*no med pussepapis, gi oss ett hint: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. mon tru om jeg skal teste dette på en gammel lykt jeg har liggende, bare for å ha testa det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje du kan ha eit strøk klar lak på dei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en utmerket måte å få glass som ser ut som nye igjen. Kjøpte nye tåkelys på Ebay : smil : betalte 320 kr pr lykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr'et på tåkelysa dine er? trenger et nytt å finner jo knapt noen til s3 så har et håp om at det er samme lysa på noen andre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr'et på tåkelysa dine er? trenger et nytt å finner jo knapt noen til s3 så har et håp om at det er samme lysa på noen andre..
Har ikke AKTE.........stod heller ikke noe delenummer på de lyktene jeg kjøpte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr'et på tåkelysa dine er? trenger et nytt å finner jo knapt noen til s3 så har et håp om at det er samme lysa på noen andre..
Står en veldig bra oversikt litt ned på denne siden her : http://cgi.ebay.de/Nebelscheinwerfer-AUDI-A3-S3_W0QQitemZ180006872893QQihZ008QQcategoryZ65227QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Vet ikke prisen på nye tåkelys til S3 i Norge.......men 77 Euro er vel billigere enn på Møller vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny pris på møller er 1700,- kr STK! så skal ikke mye til å slå den prisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny pris på møller er 1700,- kr STK! så skal ikke mye til å slå den prisen..
Såpass ja.....til Passat kosta dei 1200 kr stk. Kjøpte likegodt to nye fra Tyskland til halve prisen av ett på Møller : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som han sier han stian wang tideligere i tråden... Klarlakk.... !

 

Brukte dette på baklysa på kadetten jeg hadde... Etter at diverse HARDE stoff hadde vert der for å få vekk sotinga....

 

Spraya bare et lag me klarlakk på, og dem blei som nye.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol.. Gnikk-gnikk! Matte baklys blir i hvertfall prima!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol funker nok fint på lykter av plast,men tviler på det blir bra på knallhardt glass!! Derfor kjøpte jeg nye lykter...........skal på med folie for å beskytte glassene slik at de ikke blir slik som de er nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal på med folie for å beskytte glassene slik at de ikke blir slik som de er nå.

Hvaslags folie?. Tenkte kanskje jeg skulle være førevar når jeg monterer tåkelys på Transportern. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som han sier han stian wang tideligere i tråden... Klarlakk.... !

 

Brukte dette på baklysa på kadetten jeg hadde... Etter at diverse HARDE stoff hadde vert der for å få vekk sotinga....

 

Spraya bare et lag me klarlakk på, og dem blei som nye.... :)

 

Tviler på at dette funker noe særlig bra på frontlamper,de blir jo meeeget varme,i hvertfall grøftelysene som er av glass. :rolleye:

Lakken bare bobler seg tenker jeg?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at dette funker noe særlig bra på frontlamper,de blir jo meeeget varme,i hvertfall grøftelysene som er av glass. :rolleye:

Lakken bare bobler seg tenker jeg?!

 

 

hehe... var vel litt kjapp der ja... trodde det var plast jeg... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at folk rubber og polerer opp lykteglass. Men om der er dypere steinsprut er det nok vanskelig tror jeg. Men det kunne jo være værdt å prøve??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... var vel litt kjapp der ja... trodde det var plast jeg... :P

 

Me 2!! Sorry! Nazze fikk nye frontglass til 10-års dagen.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.