Anbefalte innlegg

får ikkje ut lufta i vannet etter att eg har bytta termostat, er det noen som har noe tekknikk på det?

er det noen som har hatt problem med vann pumpa på desse motorane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte bare min en stund så den ble varm og termostaten åpnet max og stillte den i en bratt oppoverbakke og lot den stå en stund. Masserte også slangene ganske god (øvre og nedre) for å få sirkulert kjøevesken, endte opp med litt svidde fingre til slutt :o .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpen bruker å vær dårlig, selve skovlene knekker og hele "proppellen" løsner. De nye bruker å vær oppgradert med metal skovler.. Vist du har noe historikk på bilen så kan jo du sjekke opp om den har vært byttet. Vist ikke å bilen har bikka 100k så er det mulig den bør skiftes, og da må du nok av med reg reima å bytte hele den delen med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier ikke være noe hokus pokus det, så sant vannpumpa er i orden og at termostaten er riktig montert/fungerer som den skal.

 

Start motor, fyll etter med vann/kjølevæske etterhvert helt til den har gått med driftstemp ( 90 grader ) i fem min. Kjør en tur og kontroller/korriger nivå i ekspansjonstanken på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har komme til den konklusjonen att vann pumpa sikkert er røken:(

får ringe litt rundt å høre pris på bytte av denne..

noen så veit ka ein sånn jobb vil koste ca? bilen er kjørt 200tusen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte mellom 7 og 8 tusen for skifte av vannpumpe og reg reim på min. Dette var hos møller. Sikkert andre som kan gjøre det billigere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk pris på 3400 hos møller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3400 for skifting av vann pumpe med dela på møller? ikke faen! :P Skift reg reima å den delen når du først tar av da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3400 for skifting av vann pumpe med dela på møller? ikke faen! :P Skift reg reima å den delen når du først tar av da

Det er ikke alle motorene som vannpumpa går på regreima. Den gjør det ikke på min med motorkode, AEB.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gti'en har værtfall det. å siden hanna er en 99mod så regner jeg med den er det er agu motor, samme som sto i min 99mod gti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo dei sa 3400 på møller registeret er ikkje så lenge siden blei skifta,,

synst du det va billigt eller dyrt da?

mi pumpe går på registeret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det hørtes billig ut for å vær møller :P Men reima bør vel bytte når den blir tatt av? Er no kjekt å vær sikker på at den holder værtfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.