Oljelampe lyser, men det er bra oljetrykk. Og vanntempen min fungerer ikke. (Golf II)

Anbefalte innlegg

Har et par små problemer på min Golf 2 16vT.

 

Når jeg starter opp, og har kjørt litt, så begynner plutselig oljelampa å blinke, og man hører en liten lyd bak instrumentene. Hva er denne lyden ?

Ser at oljetrykket er bra på oljetrykksmåleren, så er ikke noe galt sånn sett..

Hva kommer det av at oljelampa lyser sånn ?

Hvordan er det å utbedre dette problemet ?

Kunne gjerne tenkt meg delenummer på hvilke deler jeg må handle for å få fikset på problemet. Har kjøper på bilen, så må få ordnet det fort.

 

Et annet lite problem jeg har, er at vanntempen min ikke stiger. Ligger på bunn hele tiden, så ser ikke hvor varm bilen blir :S

Byttet blå vanntemp.sensor for å prøve å få bilen til å gå bedre på tomgang, men må jeg bytte den svarte for å få temp.måler inne i bilen ?

Gjerne delenummer på hvilke deler jeg trenger her også..

 

På forhånd takk : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det sitter 2 trykkfølere på oljen der....over og under ca 2200 O/min. Du kan få et verksted til å sette på en analog måler på de 2 ulike stedene og sjekke (ikke alltid til å stole på den originale som sitter inni bilen).

Lyden du hører er "buzzeren" som summer m\når trykket går under et visst nivå.

Det er kanskje en sil i sugerøret til oljepumpa di som kan rengjøres. Ellers så kan det hende at du med din turbomotor drar på så hardt at olja skvulper og pumpa drar luft...??

 

Har et par små problemer på min Golf 2 16vT.

 

Når jeg starter opp, og har kjørt litt, så begynner plutselig oljelampa å blinke, og man hører en liten lyd bak instrumentene. Hva er denne lyden ?

Ser at oljetrykket er bra på oljetrykksmåleren, så er ikke noe galt sånn sett..

Hva kommer det av at oljelampa lyser sånn ?

Hvordan er det å utbedre dette problemet ?

Kunne gjerne tenkt meg delenummer på hvilke deler jeg må handle for å få fikset på problemet. Har kjøper på bilen, så må få ordnet det fort.

 

Et annet lite problem jeg har, er at vanntempen min ikke stiger. Ligger på bunn hele tiden, så ser ikke hvor varm bilen blir :S

Byttet blå vanntemp.sensor for å prøve å få bilen til å gå bedre på tomgang, men må jeg bytte den svarte for å få temp.måler inne i bilen ?

Gjerne delenummer på hvilke deler jeg trenger her også..

 

På forhånd takk : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk kontaktene til oljetrykks bryteren.

 

Hadde det samme problemt med gamle golfen min og da var kontakten litt bøyd slik at den var borti gods og da lyste olje lampa og alarmen gjekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.