Verdens mest irriterendes lyd! (S2)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hender jeg får en utrolig irriterendes pipelyd fra bak i bilen, den er vedlig høy og har samme frekvens uansett trutall eller hastighet. Det hender også at den er der selv etter jeg har skrudd av bilen, opptil 5minutter etterpå. Lyden høres også utenfra bilen. Trodde først det var bensinpumpa, men da hadde den vel ikke vært der etter at bilen er slått av???

 

Tips??: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hender jeg får en utrolig irriterendes pipelyd fra bak i bilen, den er vedlig høy og har samme frekvens uansett trutall eller hastighet. Det hender også at den er der selv etter jeg har skrudd av bilen, opptil 5minutter etterpå. Lyden høres også utenfra bilen. Trodde først det var bensinpumpa, men da hadde den vel ikke vært der etter at bilen er slått av???

 

Tips??: bh :

 

første jeg tenkte på var kanskje trykk i tanken. Men den vil jo kanskje ikke bli så høy. og vil muligens ha andre virkninger også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som den kommer fra rundt høyre hjulbue. Åndinga fra tanken fungerer i allefall ¨så det burde ikke være trykk der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også på bensinpumpa slik du skreiv det. Vet ikke hvordan det er på S2, men G-60'en har noe som kalles "fuel pump after run", som gjør at pumpa går en stund etter motoren er stoppet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hender jeg får en utrolig irriterendes pipelyd fra bak i bilen, den er vedlig høy og har samme frekvens uansett trutall eller hastighet. Det hender også at den er der selv etter jeg har skrudd av bilen, opptil 5minutter etterpå. Lyden høres også utenfra bilen. Trodde først det var bensinpumpa, men da hadde den vel ikke vært der etter at bilen er slått av???

 

Tips??: bh :

 

Jeg tipper på bensin pumpa. Jeg hadde en tilsvarende lyd som også hang igjen etter at jeg hadde stoppet. Tror det varte 2 uker eller noe sånt før pumpa ga seg seg helt. Lyden var borte når jeg fikk i den nya pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm får bytte bensinpumpe da, men ikke lett å vite når den har gått siden jeg har 2 pumper i serie. Men hang lyden din også igjen lenge etter du hadde skrudd av bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm får bytte bensinpumpe da, men ikke lett å vite når den har gått siden jeg har 2 pumper i serie. Men hang lyden din også igjen lenge etter du hadde skrudd av bilen?

 

Den hang igjen en stund ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kompressoren til sentrallåsen min går ofte en stund etter bilen er slått av. Den sitter ved høyre hjulbue på 90q hvertfall.

Men det er jo en summe/pumpelyd på en måte..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker jeg hørte lyder fra den, så det kan være den, men er litt rart at det kommer når jeg kjører, og kan holde på leeenge etter jeg er ferdig med kjøringa. Det som er rart er at det som regel starter 3-4min før jeg er hjemme.... hmmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det klima i bilen? Høyre bak eller forann?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er klima ja, høres ut som om det kommer bakfra i grunn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm snedig. Koble fra batteri når du hører lyden igjen. Da må det være noe mekanisk som lager lyden om ikke annet. Finnes jo ikke så veldig mange komponenter bakover som kan være støy kilden din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare løsne på batteripolen og fjerne baksete slik at jeg er klar til å "rykke ut" nesten gang lyden kommer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være vacuum reservoaret som lekker da?

 

På 100 TQ var det en grønn boks bak på venstre side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.