Anbefalte innlegg

kjøpte mæi en Audi 200 TQ 85´for litt siden. Har drevet på med ett overhalings arbeid i d siste og har bynt å bli ferdig. Har overhalt Turbo, byttet toppakkning, registerreim, tenningsdeler, osv...

 

I dag fikk æi satt på de siste slangene å var klar til start. bedde til gud om at den skulle starte på første turn... vridde på nøkkelen og bilen startet med en gang! :klapp:

 

MEN, så stoppet æi biln, sjekket olja og fant ut at æi måtte fare å få tak i noen dråper til... 15 min. seinere kommer æi tilbake, fyller opp me motor olje og servo olje, setter mæi i biln å vrir på nøkkeln... fa**! no ville han ikke starte! : bråk :

 

Sto i 2 timer å klødde mæi i hue og feilsøkte, fant no ut at d ikke var noe gnist og ikke liv i coilen. sjekket alle ledninger, relé og sikringer, men kunne ikke konstantere me at noen av disse tingene skulle ha skylden.

 

Noen som har idéer om va dette kan være fororsaket av?

 

skjønne d rett å slett ikke! stoppet bilen på vanlig måte og når æi skulle starte den så har den plutselig død... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme med min bil. PLTSELIG helt uten grunn var coilen død. Så lot bilen stå mens jeg ventet på ny. Noen dager senere startet plutselig bare bilen når jeg prøvde, men stoppet jeg den, så startet den ikke igjen, og coilen var død. Kjøpte "ny" coil (brukt) fra NBS og etter det har jeg ikke hatt noe problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme med min bil. PLTSELIG helt uten grunn var coilen død. Så lot bilen stå mens jeg ventet på ny. Noen dager senere startet plutselig bare bilen når jeg prøvde, men stoppet jeg den, så startet den ikke igjen, og coilen var død. Kjøpte "ny" coil (brukt) fra NBS og etter det har jeg ikke hatt noe problemer.

 

 

Er det noen andre biler som coilen passer overens med? f.eks. Audi 100?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen andre biler som coilen passer overens med? f.eks. Audi 100?

 

noen som vet? : klø :

 

d kan ikke være denne halv-giveren som æi har lest noe om på tidligere tråder? eller noe annet? : klø : : klø : : klø : : klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren kan du måle med vanlig voltmeter. På kontakt 1 og 3 skal det være ca 4-5 volt med tenning på. På kontakt 2 og 3 skal det være 4-5 volt når dreieskiva er "lukka" Når det åpne feltet står i posisjon med hallgiveren skal spenninga synke til 0-0,5 volt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiveren kan du måle med vanlig voltmeter. På kontakt 1 og 3 skal det være ca 4-5 volt med tenning på. På kontakt 2 og 3 skal det være 4-5 volt når dreieskiva er "lukka" Når det åpne feltet står i posisjon med hallgiveren skal spenninga synke til 0-0,5 volt.

 

Supert! :)

 

ka e egentli funksjonen til halvgiveren? kan den være årsaken til at d ikke er liv i coil? vist halvgiveren er gåen, må hele fordeleren byttes? : klø :

 

Så førr å oppsumere så kan æi prøve å få målt motstandene på coilen(så d i haynes boka) og sjekke strømmen på halvgiveren...

 

trur æi bestille ny coil i morra, gjør alt lettere, men skal no måle forde...

 

finnes d da noen flere ting som kan gjøre at coilen ikke gir strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte faktisk med Biltema "høyeffektcoil" noen dager mens jeg ventet på orginal fra NBS. Det fungerte greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte faktisk med Biltema "høyeffektcoil" noen dager mens jeg ventet på orginal fra NBS. Det fungerte greit.

 

okey :) men har ikke nån sånne butikker i nærheten dær æi bor så æi får vell bare vente på ny... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men står denne hallgiveren på en bil med fordeler???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men står denne hallgiveren på en bil med fordeler???

 

Har ikke de fleste biler en fordeler da? : haha :

 

Pil mot halvgiveren...

min har knekt feste så den henger litt løs akkurat no. : rolleyes

bilde 023.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke de fleste biler en fordeler da? : haha :

 

Pil mot halvgiveren...

min har knekt feste så den henger litt løs akkurat no. : rolleyes

 

Jeg bare spør jeg :) For når jeg tenker på fodeler, tenker jeg den dingsen på toppen som har en rotor i seg og snurrer rundt og gir gnist til pluggene! Om du skjønner;) Å den har iallefall ikke jeg på min bil, men 5 separate coiler... Å det var her jeg tenkte hallgiveren kom inn i bildet ;) men jeg tenker sikkert feil igjenn :) Det er nokk en fordeler på min og, men fungerer ikke på samme måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare spør jeg :) For når jeg tenker på fodeler, tenker jeg den dingsen på toppen som har en rotor i seg og snurrer rundt og gir gnist til pluggene! Om du skjønner;) Å den har iallefall ikke jeg på min bil, men 5 separate coiler... Å det var her jeg tenkte hallgiveren kom inn i bildet ;) men jeg tenker sikkert feil igjenn :) Det er nokk en fordeler på min og, men fungerer ikke på samme måte.

 

Ja, kom til å tenke på biler med separate coiler... : rolleyes

Har ikke overhode peiling på hvordan d fungerer! : klø :

 

PS: noen som vet hvor den vacum inn/ut gangen på toppen av WG skal hænne??? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

PS: noen som vet hvor den vacum inn/ut gangen på toppen av WG skal hænne??? :confused:

 

Den skal "kobles" inn på magnetventilen som sitter på torpedoveggen din. På 10v kjøres det mottrykk på toppen av WG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal "kobles" inn på magnetventilen som sitter på torpedoveggen din. På 10v kjøres det mottrykk på toppen av WG.

 

Kanskje noen kan ta ett bilde av hvor slangen går?

finner liksom ingen overflødige tilkoblinger eller slanger etter all oppkobling er ferdig... : klø :

 

var en slørvpei$ som har hatt bilen før mæi! : bh :

 

Fikk forresten testa bilen min for første gang i dag etter overhalinga! : smil : fikk tilfeldigvis start... :P

funka veldi bra! : rock : venter enda på ny coil...

motorrom ferdig.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har kjøpt coil til audi 200 fra mekonomen før? har kjøpt en derfra, men den mangler jo en plugg.... : dum :

 

Er det noen her som har fått til å bruke en slik coil alikevell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har kjøpt coil til audi 200 fra mekonomen før? har kjøpt en derfra, men den mangler jo en plugg.... : dum :

 

Er det noen her som har fått til å bruke en slik coil alikevell?

 

pump! noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av denne coilen?

Hvilken plugg mangler den?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av denne coilen?

Hvilken plugg mangler den?:)

 

fant ett bilde av den jeg hadde liggende... pluggen er til venstre for coilen.

Coilen fra Mekonomen har ikke den pluggen...

bilde 056.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror den pluggen har noe med at fortenningen justeres elektrisk på disse motorene. Er ikke helt sikker:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har brukt coil fra mekonomen? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.