#1 Skrevet Oktober 12, 2006 Har montert elektronisk boostcontr i bilen min, men for øyeblikket har jeg kobla den inn på toppen wastegaten, den kjører altså bare inn mottrykk på toppen av stempelet, fungerer bra det, men jeg vil flytte den til nedsida av stempelet, er d noen som vet om man bare kan fjerne den orginale ventilen som står der, eller vil dette skape problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2006 Ingen som har fjernet denn magnet ventilen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2006 Den må fjernas vis du ska stryre trykket me ekstern boost-kontroller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 13, 2006 den MÅ ikke fjernes for å kunne styre trykket, funker sånn som d er nå med ekstern boost contr, og den er der fremdeles. jeg lurte bare på om jeg KUNNE fjerne den jeg, hehe.. vil ha den vekk, så var jeg redd jeg kanskje kødda til noe med motorstyringa el no sånt.. men d er da altså trygt å fjerne den?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 13, 2006 La den være tilkoblet elektrisk, bare plukk av slangene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2006 okei, takk for et skikkelig svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2006 Hvilken boostcontroller har du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2006 greddy profec b-spec II.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2006 Funker den bra eller? vanskelig å sette opp? Jeg har en greddy e01, først nå jeg har funnet ut hvordan man regulerer trykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2006 hehe, E01 har vel et par ekstra kanaler å velge i + litt til. var grei nok å sette opp når man leste litt i manualen, hehe.. hadde ikke klart d uten for å si d sånn! fungerer meget bra, sinnsykt mye kjappere spool up på turboen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2006 jeg bytta til en turboXS manuell bløde ventil. Det var ikke samme greiene!! Med greddyen lada den lite/ingeting før 4000 rpm, Men SÅ!: klakk 2 bar. Mens med TurboXS begynte den å bygge trykk på ca 3500rpm, men hadde ikke fult trykk før 6000rpm! Jeg skjønner ikke hva som skjedde, men greddyen var fin iallefall. liker at det plutselig sparker noe sykt Men hvordan har du kobla slangene på wastegatn? bruker du kun den underste tilkoblingen, og kjører den andre slangen ut i fri luft? elle inn før lmm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2006 er bare en slange som skal kobles til wastegaten på b spec II'en, den er forløpig kobla til toppen av wastegaten, slik at den orginale magnetventilen fremdeles står nede. men jeg vil fjerne den orginale og koble greddy'n inn nede på wastegaten. funker som sagt meget bra sånn som d er nå, men tror d vil bli mere stabilt ved å fjerne den orginale. sånn som d er nå kjører jeg bare mot trykk inn på toppen av stempelet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2006 var ikke noe sjakktrekk å koble vekk den orginale magnet ventilen, bilen vil ihvertfall ikke gå som den skal, ladetrykket ble ustabilt som f.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 15, 2006 Er det berre eg som ikkje kan begripe poenget med desse Boost-kontrollerene? Motronicen gjør da akuratt samme jobben, frå frabrikk. Det VIRKER, og ECU'en har muligheiten til å redusere tykk dersom den oppdager at noko er galt. Kansje det kunne reddet ein stempel for ei tid tilbake? Reidar: Tipper at grunnen til at du fikk så rart ladetrykk med TurboXS ventilen var kuleventilen var justert til golfen til Ottar/MOrten. Så den åpna vell på ca 0.6-0.8bar, Derfor var det kun bleedventilen som regulerte trykket hjå deg, og da får du ein gradvis oppbygging av trykk. Når du får tidligere trykk med bleedventil enn med boostkontroller, så kan eg ikkje begripe poenget med boostkontroler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 16, 2006 hadde bleed ventil tidligere, kan ikke sammenlignes, starter å ladde like tidlig, om ikke tiligere på min bil med boostcontr og trykket er stabilt i motsetning til hva d var med bleed ventlien. i tilleg ble det en syk økning av dreimoment i mellom registeret. så hvorfor ikke bruke den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 16, 2006 En av funksjonene på diverse boost regulatorer er vel at man kan stille på en "gain" knapp, som vistnok justerer hvor hissig den er på å holde ladetrykket høyt også på delgass og i mellomregisteret når man ikke har WOT. Vet ikke helt hvordan det fungerer i praksis, men noe av det som gjør at forskjellige chipper føles forskjellig ut er nettop hvordan ladetykkskurven er programert. For eksempel virke MTM 1+ (303hk) chippene mye hissigere enn endel andre chipper jeg har prøvd nettop på grunn av dette, man må ikke trø så mye på gassen for å få fullt ladetrykk. Og for alle oss som ikke mapper motronicen selv, så vil en boost kontroller gi noen muligheter som man ellers ikke ville ha hatt. En korrekt montert boost kontroller skal vel gi så rask oppspooling som mulig, høres ut som at noe er feil innstilt dersom du får kjappere spool med en turbo xs ventil. mvh, J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 16, 2006 stemmer dette med halv gass og masse dreimoment, får ikke fullt ladetrykk da, men bilen skyter avgårde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 17, 2006 Kjørte med TurboXS Hi.pref. ventil på Ex S4'en min. Denne bygger jo også trykk uansett gassposisjon. Dette gjorde at bilen føltes sprekere enn den var. Drog som F på 40-50% gass, og nesten fullt ladetrykk.. Men skuffelsen blir stor når ein tråkker til dei siste 50% og bilen går nesten sameleis. Liker betre sånn det er nå med Motronic styrt ladetrykk. Kan likke med bra trøkk, og så slenge gassen i gulve å bli skutt av gårde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 15, 2007 Noen som har flere erfaringer vedr. greddy profec b-spec II Fortell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...