#1 Skrevet Oktober 12, 2006 Har prøvd en haug med chiper til bilen min nå. Ingen fugerer. Bilen "kjinner" men starter ikke. Setter jeg i det orginale starter den med en gang. Tror ECU`en ikke vil ha annet enn org chip. Min ECU har orinale sokkler... skal vel ikke ha noe og si det. Ser bare på min bror sin S4, der er chippene loddet. Noen vært borti dette før? Bilen er en 92-S4 AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2006 På NordicAudi var det en diskusjon om noe sånt en gang, klipper og limer litt fra: http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A6&Number=288705&Search=true&Forum=A6&Words=gul%20lapp&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=288705&Limit=25#Firstread Ämne Chip [sv: MagnusR] [svara] Postad av Pexter Datum 2003-05-17 22:28 Tjena, Enda sättet att trimma en box med gul lapp (MOTRONIC 4A0907551A) är att programera om orginalchippen i boxen. Det går inte att byta ut chippen mot andra trimchip. Jag hade själv en S4:a med gul lapp. Jag köpte en annan box från skroten och chippade om den istället. Det fungerade utmärkt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2006 Det er skjebnen........ Det er meningen du skal ha standalone programerbar styring.. Bare å innse det og begynn å spare! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2006 Ikke noe sparing. Hehe.... Makan til penger jeg skal bruke på dette! Må handle "ny" brukt ECU. Noen som skal selge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2006 Det er skjebnen........ Det er meningen du skal ha standalone programerbar styring.. Bare å innse det og begynn å spare! Har jo fått steg 3 chip og vmap i posten just! Og turbo får jeg ganske snart oxo... jaja, må jo ha noe og bruke lønningene på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2006 Har en hjerne liggende jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2006 Pass på at chippen ikke heter 256b,de fungerer ikke med annet program enn orginal tror jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 15, 2006 Hiver inn et par bilde av hjernen, og den berømte GULE lappen! Står 0 261 200 465 på den gule, litt utydelig, tatt med mobil Hvit lapp: Gul lapp: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2006 Har nå fått ECU som funker med chip! En uten den STYGGE gule lappen Takk til Roy Antonsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 16, 2008 vet det er en gammel tråd. men spør her ser den GULE boksen har delenr 4A0 907 551A min ecu har blå lapp med delenummeret 4A0 907 551AA, men samme Bosch nummeret som den med gul lapp. vil det si att min som har blå lapp, også ikke vil la seg chippe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2008 Det er vel bare å prøve, og dele resultatet med resten av oss? Leste du gjennom tråden på NordicAudi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 16, 2008 ja leste gjennom den. skal ikke chippe denne foreløbig, fant forresten en boks med samme nummeret på ebay med chip, så da regner jeg med att det går. blir ikke chip på denne med det første, men evt senere en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2008 Det er sannsynligvis bufrede chipper i de med gul lapp, og da må programmeringen ta hensyn til det, samt de leses på en litt annen måte, ergo passer ikke chippene 'almuen' har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2010 Er det her bekreftet? For jeg har nettopp handlet en ECU med gul lapp som visstnok er chippet! Jeg prøvde den, men endte opp med at bilen ikke gikk på alle sylindre. Er det noen som kan hjelpe meg litt med det her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 6, 2010 Er det her bekreftet? For jeg har nettopp handlet en ECU med gul lapp som visstnok er chippet! Jeg prøvde den, men endte opp med at bilen ikke gikk på alle sylindre. Er det noen som kan hjelpe meg litt med det her? Delenr på ECU samme som nevnt tidligere i posten? Har du tilgang til Vag-Com, så står det ofte hvilken type chip som er montert, også kan du prøve om output-testen funker på f.eks. dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 6, 2010 Delenr på ECU samme som nevnt tidligere i posten? Har du tilgang til Vag-Com, så står det ofte hvilken type chip som er montert, også kan du prøve om output-testen funker på f.eks. dysene. Det er samme delenummer som nevnt over, altså den med en A. Jeg har ikke tilgang til Vag-Com, så må prøve å få noen som har til å hjelpe meg. Men går det ann å programmere hjernen slik at ting blir i orden eller er det bare å kaste den hjernen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 7, 2010 Hjernen jeg bruker har blitt mappet 3 ganger, den er GUL. Men det må tas hensyn til akkurat dette når de skriver chippene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...