Anbefalte innlegg

hei.har tenkt meg tanken om og oppgradere litt bremser på en mk1 gti.

er ganske sikker på at skivebremser fra golf 2 passer bak(har tromler nå),men lurer litt på og anskaffe noe litt "grommere" forann. noen tips om hva jeg kan plukke fra andre biler da? tenkte litt på corrado g60 eller vr6.

takker for svar

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok best å bruke fra g60, siden vr6 har 5 bolter, og da må du evt bytte felger også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skiver og calippere fra G60 om du trenger. Men mangler spindlene da jeg fremdeles bruker de selv (bygget om til Brembo 305mm).

Du trenger forresten ikke G60 spindlene så vidt jeg har skjønt. Du må ha adaptere fra den originale spindelen din og til G60 calippere. Er noen i klubben som lager sånne mener jeg, men husker ikke hvem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skiver og calippere fra G60 om du trenger. Men mangler spindlene da jeg fremdeles bruker de selv (bygget om til Brembo 305mm).

Du trenger forresten ikke G60 spindlene så vidt jeg har skjønt. Du må ha adaptere fra den originale spindelen din og til G60 calippere. Er noen i klubben som lager sånne mener jeg, men husker ikke hvem.

ja,ok. hva er størrelses forskjellen på orginal skivene og g60 skivene i mm?

og hvorfor vil ikke g60 spindlene passe?

sender deg muligens en pm om ikke lenge angående skiver og calipere,skal bare se om jeg får satt på noen skiver bak først slik at jeg var ossen dette blir gjort.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalskivene dine er vel Ø256mm eller noe sånt. Originalt på G60 er skivene Ø280mm

Jeg har aldri skrudd på einser, men har forstått det sånn at spindlene ikke vil passe på. Enten det er pga festene på bærebroene, eller demperene, eller i forbindelse med akslingen vet jeg ikke. Men en adapter for å flytte calipperen er ihvertfall løsningen for å få montert G60 calippere på større skiver.

Ja, send meg en PM, så skal du få en grei pris. De tar bare opp plass for meg nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.har tenkt meg tanken om og oppgradere litt bremser på en mk1 gti.

er ganske sikker på at skivebremser fra golf 2 passer bak(har tromler nå),men lurer litt på og anskaffe noe litt "grommere" forann. noen tips om hva jeg kan plukke fra andre biler da? tenkte litt på corrado g60 eller vr6.

takker for svar

Christian

Bakbremser fra golf 2,3,corrado osv passer.

Fremme er største bolt on bremser 256mm skiver fra scirocco 16v

alternativet her da det er vanskelig å få tak i deler fra scirocco så alternativt så kan du ta calipperere og carriers fra audi 90 typ 81/85.

G60 og golf 2 256mm har annen bolt avstand på carrier så det passer ikke rett over,må enten bruke adapter eller flytte over spindel.

SIste løsningen medfører endel jobb da feste for fjærbein,styrekule og bærekule ikke er likt.

FÅes også adapter til G60 calippere og adaptere til org calipper/G60 skive

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg forstår det på deg Rudi, så kan man bare sku spindelen fra G2 bakstilling rett på bakstillingen på einser? Det er jo konge. Og du vil anbefale å montere adapter til G60 calippere og skiver da, eller? For å lettest løse problemet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg forstår det på deg Rudi, så kan man bare sku spindelen fra G2 bakstilling rett på bakstillingen på einser? Det er jo konge. Og du vil anbefale å montere adapter til G60 calippere og skiver da, eller? For å lettest løse problemet...

Spindler bak fra Golf II er bolt-on på Golf I...bare å sette rett på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakbremser fra golf 2,3,corrado osv passer.

Fremme er største bolt on bremser 256mm skiver fra scirocco 16v

alternativet her da det er vanskelig å få tak i deler fra scirocco så alternativt så kan du ta calipperere og carriers fra audi 90 typ 81/85.

G60 og golf 2 256mm har annen bolt avstand på carrier så det passer ikke rett over,må enten bruke adapter eller flytte over spindel.

SIste løsningen medfører endel jobb da feste for fjærbein,styrekule og bærekule ikke er likt.

FÅes også adapter til G60 calippere og adaptere til org calipper/G60 skive

litt forvirra nå. så vis jeg har skjønt deg rett,så blir det enkleste og bruke scirocco skive og audi 90 spindel og caliper? eller eventuelt skaffe adapter til g60 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt forvirra nå. så vis jeg har skjønt deg rett,så blir det enkleste og bruke scirocco skive og audi 90 spindel og caliper?

Du kan bruke 256 mm ventilerte skiver og klosser fra f.eks. Golf II GTI...er vel antagelig samme som på Sciroccoen?

Når det gjelder kalipere så det nok lettest å få tak i fra en Audi 80/90/Coupe opp til 1987 med 256 mm ventilerte skiver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt forvirra nå. så vis jeg har skjønt deg rett,så blir det enkleste og bruke scirocco skive og audi 90 spindel og caliper? eller eventuelt skaffe adapter til g60 ?

helt korrekt.Mht til godkjenning er alternativ 1 greieste da det er "orginal" deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor for man kjøpt di adapterene ?

Spindlene bak passer rett over, men da må man jo ha håndbrekk wire fra Scirocco 2 (noen som har ett reg nr på en sånn bil så jeg kan bare skrive inn å få rett del) , også er det noen som har snakket om at du må ha en sperreventil eller noe sånt for å få fortelt bremsekraften forran og bak , så den ikke låser bak før fremme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John-Arne Øverby lager nok adaptere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor for man kjøpt di adapterene ?

Spindlene bak passer rett over, men da må man jo ha håndbrekk wire fra Scirocco 2 (noen som har ett reg nr på en sånn bil så jeg kan bare skrive inn å få rett del) , også er det noen som har snakket om at du må ha en sperreventil eller noe sånt for å få fortelt bremsekraften forran og bak , så den ikke låser bak før fremme?

denne regulatoren på bakakslingen din tar seg av dette, men på sciroccoen har man ventiler som står fremme ved bremsekraftforsterkeren som regulrerer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.