bremseveske? girkasse olje?

Anbefalte innlegg

Det er et halvt år siden jeg skulla ha bytta bremsevesken på min golf 3.

Jeg fant noen kviteringer fra tidligere eier han hadde betalt over 2000 for dette.

Noen tips om hvordan detta kan løses selv? Er det ikke bare å tappe ut og helde på orginal veske?

 

Noen som har kjenskap til intervale på girkasse olje? Er dette noe som kan gjøres selv

Kjørt 145'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg betaler rundt 700,- for skifte av bremsevæske hos Møller. Gjør dette hvert 2 år og grunnen til at jeg ikke gjør det selv er at det er ett helv**** å lufte det etterpå.

 

På en Golf 3 er det ikke noen intervaller for bytte av gearolje, det er ment at oljen fra fabrikk er så bra at den holder ut bilens levetid. Men på den andre siden er det såpass billig å bytte olje på de kassene at jg gjør det ca 2 hvert år. Er en grei forsikring også i fall det er spon i olja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok...

Jeg får ta meg turen på et verksted og få gjort det da.

 

Hvordan tappe ut olja fra kassa? Har ikke sett så nøye under der. Er dette en vanskelig opprasjon og hvor mye tar møller for det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min lokale shell stasjon byttet de bremsevæske for 250kr inkl bremsevæsken. Der kjører de den nye væsken inn med høytrykk, og presser den gamle ut. Tok ikke lange tiden heller..

 

Når det gjelder girolje fikk jeg vite at 20000km intervall er fint. Ihvertfall på Corren.. Men de fleste bytter vel ikke så ofte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har en CHE/020 kasse på min Golf (96modell GTi 8v). På den er det en 'bunnplugg' på diffen. Er en stor unbrako (?) skrue. Er bare til å skrue ut den og tappe av. På min kasse er det en tilsvarende plugg i bak-kant på kassen som er til å fylle på olje igjenn.

 

Pass på at du fyller på RETT type olje! ;)

 

Se DENNE linken.

 

Går ca 2 liter olje på (ihvertfall på min) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del gearkasser har påfylling-/ nivåhull rett ved siden av utgående deivaksling på venstre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips...

Kjøper bare olje på møller, den berømte shell oljen må jeg kjøre så langt til...

 

Legger meg under for å se litt nærmere på det i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var under en tur nå.

Fant en brako skrue på 17mm, der får jeg vel ut olja.(mellom drivledda)

Hvordan pleier det å se ut der det skal på ny olje?(fant ikke noen plasser som kunne stemme)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet gear kasse på poloen så nå skal gear oljen byttes på den også....

er en stor unbraco som du tapper av med...

 

har også hørt at det ikke skal være nødvendig å bytte olje på gear kassene på Golf/Polo etc... men men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Anders Grytten

Takk for tips...

Kjøper bare olje på møller, den berømte shell oljen må jeg kjøre så langt til...

 

Legger meg under for å se litt nærmere på det i dag

 

Er det ikke Shell olje Møller bruker originalt da...

 

Holder meg til Castrol jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster det sånn ca. med bytte av gearolje og diff. olje, inkl. oljer hos VAG tro? på audi S4???

 

Må få gjort dette jeg og en dag!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.