Spørsmål om Topplokk Til 7A

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på hvor viktig det egentlig er å skifte ut boltene i 7A motoren. Disse har vært demontert-montert ca 3 ganger. Det står i boka at dette ikke er nødvendig, men hva sier praksisen ? Dette er strekk bolter.

Også en ting til; Er det mulig å ta ut ventilsetene i denne toppen ? Hvordan gjør man dette eventuelt. (mulig jeg er helt på jordet, men disse er ihvertfall av ett annet metall enn resten av godset,)

Mvh Emil A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er strekkbolter så skal de byttes, enkelt og greit.

Jeg snakket med det lokale VAG-verkstedet om dette ifm. bytte av toppakning i sommer og de sa faktisk at boltene kunne brukes 2 ganger, men aldri mer enn det.

De anbefalte sterkt å bytte uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bruke dem et par ganger.

MEN å bytte dem er såklart det beste!

Var ikke stort jeg betalte for dem, mener det var 300 eller noe sånnt på Reko i Ski som sendte dem hjem til meg. kjempeservice!

Mener det finnes en tabell som angir hvor lange boltene er når de må byttes. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilsetene må nok freses ut. Sitter dem så løst at du får dem ut ellers, tror jeg at jeg hadde kjøpt en annen topp:) Hvorfor skal du ta dem ut...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppen har en skade og skal sveises. Han som skulle sveise mente det var lettest med sete ute. Setene er ikke løse og toppen skal være nyoverhalt med nye styringer, tetninger, 4 ventiler, og 3 seter (de som ble skadet)

IMG_1168.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med denne toppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.