Motor og kupèvarmer på drivstoff

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det koster å kjøpe og installere motor og kupe varmer som går på drivstoff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Webasto til min A3 1,8 hos Aas Bilklima (http://www.bilklima.no) her i Oslo og mener jeg betalte rundt 11.000 inkl. montering : klø : Men skal du ha med trådløs fjernkontroll tror jeg de skulle ha 5600,- ekstra.. : eek : Men det kan heldigvis ettermonteres hvis man en dag får råd :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo h..... dyrt! Er DEFA like ille? Så i tekniske ukeblad at De hadde kommet med en liten vifte med høy varmeeffekt til kupeen, faktisk så revlusjonerende at det er nominert som årets norske ingeniørbragd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo h..... dyrt! Er DEFA like ille? Så i tekniske ukeblad at De hadde kommet med en liten vifte med høy varmeeffekt til kupeen, faktisk så revlusjonerende at det er nominert som årets norske ingeniørbragd.

 

Kjøpte den nye pakka til Defa i dag så vi får se om de holder det de lover.

Fancy liten vifte og fjernbetjening av start og stopptid. Rekkevidde opptil 1200 m.

 

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1703

http://www.defa.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med Webasto sånn sett er at du slipper montere vifte i kupeen, da den går på bilens eget varmeanlegg ;) Mulig det var dyrt, men det var faktisk billigste jeg fant i Oslo :o Fikk priser opp imot 15.000,- UTEN fjernkontroll.. : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med Webasto sånn sett er at du slipper montere vifte i kupeen, da den går på bilens eget varmeanlegg Mulig det var dyrt, men det var faktisk billigste jeg fant i Oslo Fikk priser opp imot 15.000,- UTEN fjernkontroll.

 

Er du fornøyd med dette webasto systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd ja!! : ja : Genialt å komme til varm bil uansett hvor man er. Og så lenge den går på bilens eget varmeanlegg, så styrer jeg selv hvor varmt jeg vil ha det, og om den kun skal varme opp vinduene eller litt overalt ;) Skal visst også ha en funksjon som kan lufte ut bilen når den har stått på varme sommerdager, men denne har jeg ikke funnet ut hvordan fungerer :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Webasto til min A3 1,8 hos Aas Bilklima (http://www.bilklima.no) her i Oslo og mener jeg betalte rundt 11.000 inkl. montering Men skal du ha med trådløs fjernkontroll tror jeg de skulle ha 5600,- ekstra.. Men det kan heldigvis ettermonteres hvis man en dag får råd

 

Er det lenge siden du installerte hos Aas Bilklima eller snakker du om ekskl. mva? Nå skulle du gutta ha kr 14500,- : bråk : . Casparigjengen eller importøren skulle ha 16000, begge prisene gjelder for thermo top E og inkluderer mva.

 

Fikk opplyst at deleprisen var ca. 8500 ekskl. mva, det blir jo ca. kr 11000,- i deler, en liten sjekk på http://www.ebay.de angir priser for samme del på ca. 600 euro, 800 hvis man velger fjernkontroll. Har Webasto importøren en så sinnsvak avanse eller elendig forhandlernett at de må operere med duste priser? : klø :

 

Det er jo nesten så man kan begynne med import av dette selv og gjøre penger på bare å være mellommann.... Er det noe rart man blir slapp av prisnivået på alt av bilting i dette landet? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo h..... dyrt! Er DEFA like ille? Så i tekniske ukeblad at De hadde kommet med en liten vifte med høy varmeeffekt til kupeen, faktisk så revlusjonerende at det er nominert som årets norske ingeniørbragd.

Nå er jo ikke DEFA Termini (som den nye viften heter) eller noen andre av defas bilvarmeprodukter drivstoff drevet da.....

hjelper lite med defa dersom du ikke har en stikkontakt i nærheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lenge siden du installerte hos Aas Bilklima eller snakker du om ekskl. mva? Nå skulle du gutta ha kr 14500,- : bråk : . Casparigjengen eller importøren skulle ha 16000, begge prisene gjelder for thermo top E og inkluderer mva.

 

Det er nå 2 år siden jeg fikk montert min Webasto Termo top C og prisen jeg betalte var inkl. mva. og altså uten fjernkontroll. Jeg tok service på klimaanlegget samtidig, som jeg ga ca. 4500,- for. Kom visst på totalt 16000,- hvis ikke jeg husker helt galt : rolleyes

 

Jeg vet ikke hvor mye jobb det er å montere selv, men det er helt klart mye penger å spare på å kjøpe på ebay og montere selv, hvis man da ellers har peiling på sånt (noe jeg ikke har :o )

 

Men handler du til 800 euro på ebay må du jo likevel betale 25% moms når du får sendt det hit. Da er vi på 1000 euro altså ca. 8300 nok. Litt frakt må du vel også betale, så fortjenesten blir nok ikke så veldig mye hvis du vil prøve deg som mellommann :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er nok ikke "mellommanntypen" så det styrer jeg unna.:o

 

Skal jeg skru får jeg holde meg til sykklene og motorsykkelen min. Audien rører jeg ikke, den er for mye verdt til at slike med mine mekanikerkunnskaper skal sette i gang med kompliserte inngrep på den. Merkeverksted får kun røre bilen min!

 

Ved handel av ikke så tunge ting i Tyskland har jeg funnet ut at hvis man ganger Europrisen med 10,6 har man ca. pris på varen i Norge inkl. mva. Dette gjelder generelt for ting jeg tidligere har kjøpt i Tyskland, men avvik kan jo selvsagt forekomme.

 

[Europris * 8,4 (kurs) + Europris*10/100 (stipulert frakt)]*1,25 (mva) = Europris * 10,6.

 

Frakt av webasto thermo top E koster 25 Euro. Hvis varen koster 800 Euro kommer den da på:

 

[800 * 8,4 + 25)*1,25 = 8431 NOK.

 

Ca. 3500-4000 i motering.

 

Totalt kr 12431,- Inkl. fjernkontroll.

 

MEN så kan man jo riskikere å kjøpe feil vare på Ebay og da er h.... i gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen fordel med Webasto er at du kan bruke den som tilleggsvarme mens du kjører. Enten for å få raskere varme i cupeen når du starter eller hvis det er så kaldt at bilen ikke greier å holde varmen (-20+)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært hos Caspari verksted i Smalvollveien ved Smart Club i dag for å sjekke om det er mulig å installere Webastoi S3, det er i følge de ikke plass. Da blir det å kjøpe en ekstra stiliongs i stedet.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.