Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Audi A3 1,8T 2003 mod. Har montert Black Diamond bremseskiver foran. Et par uker senere fikk jeg en dunkelyd i forstillingen når jeg kjører, kun når rattet blir vrid litt mot venstre. Bilen er ikke kjørt mer en 68000 km så det er vel litt tidlig at den skal bryte samme i forstillingen. Har dobbelt sjekket bremsene og ferodoskivene og alt dette fungerer slik det skal. Lyden er blitt mer markant de siste dagene. Er det noen som har vært borti dette før? Lyden forsvinner når jeg gir gass, så fort jeg slipper gassen kommer den tilbake. Når jeg kjører rett frem eller svinger til høyere er det ikke noen dunkelyder.:evil:: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være drivknuta eller endeleddet.

hadde en liten dunkelyd da endeleddet røk..for å sjekke dette er det bare å jekke opp biln og vri på dekket. kjenner du at det er noe slakk så er endeleddet gåent. (du kjenned det som at hjulet vries fritt ett par mm før d tar tak i styrestaget)

hvis det er drivknuta så skal det høres som en klankelyd både når du vrir rattet begge veier og under akselrasjon høres det ut som om tanhjul håpper åver litt sånn "rrrr" lyd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk drivaksel og bærebro. Jeg har vært plaget med "dunke" lyder i min a3. Så nå må jeg bytte drivaksel og bærebro på høyre side :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag: Anleggsflaten på den nye skiva ( mellom felg og spindel ) er litt tynnere enn den originale skiva. Hjulbolt som da blir litt i lengste laget og subber inni navet?: klø :

 

Bare en tanke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk drivaksel og bærebro. Jeg har vært plaget med "dunke" lyder i min a3. Så nå må jeg bytte drivaksel og bærebro på høyre side :(

Takker for svar, har du fått noe kosnadsoverslag på dette? Det hørtes dyrt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forslag: Anleggsflaten på den nye skiva ( mellom felg og spindel ) er litt tynnere enn den originale skiva. Hjulbolt som da blir litt i lengste laget og subber inni navet?: klø :

 

Bare en tanke....

Hei, takker for svar, lydene startet et par uker etter at bremsene var montert, men ville jeg ikke hørt tilsvarende på andre siden også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takker for svar, lydene startet et par uker etter at bremsene var montert, men ville jeg ikke hørt tilsvarende på andre siden også?

 

Da er det nok ikke det. Burde hørt det med en gang etter montering. At det bare låter på ei side kunne vært fordi boltene kanksje ikke er 100% like lange.

 

Kan det være ei avbalanseringsvekt på felgen som såvidt subber i calipperen e.l da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.