Anbefalte innlegg

Monterte motorvarmer på bilen min her om dagen, samtidig byttet jeg kjølevæske, etter dette synes jeg bilen blir så sakte varm? den blir driftsvarm, men jeg synes det tar lenger tid enn før. Kan termostaten ha tatt kvelden i lufteprosessen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte motorvarmer på bilen min her om dagen, samtidig byttet jeg kjølevæske, etter dette synes jeg bilen blir så sakte varm? den blir driftsvarm, men jeg synes det tar lenger tid enn før. Kan termostaten ha tatt kvelden i lufteprosessen?

 

Reknar med at du har montert varmar i kjølevannsslange ved oljefileteret?

Da fulgte det vel også med ein tilbakeslagseventil som skal monterast på kjølevannslange inn til varmeapparat. Er denne montert (riktig veg)?

Monterte dette på min bil i fjor og bilen min blir driftsvarm etter mellom 4 og 5 km (ved normal sommar temperatur).

Kan i allefall ikkje skjønne at lufting av kjølevatn kan øydelegga termostaten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

termostat har lite sannsynlig tatt skade. Men du kan ha en luft-lomme i systemet som lager krøll, men dette lager vanligvis det motsatte problemet...

Om motor blir senere varm, betyr det at f.eks termostaten står åpen ved kald motor. En luftlomme ved termostat, vil jo gjøre at den ikke åpner!..

 

Du kan jo enkelt teste termostaten, f.eks i en kjele sok du koker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er en slangevarmer som sitter mellom vannpumpe og varmeregistret, men det fulgte ikke med noen tilbakeslagsventil til den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med slik tilbakeslagsventil til min 1.8T motorkode AWT, et lite rør (10cm +/-) med en kule inni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med slik tilbakeslagsventil til min 1.8T motorkode AWT, et lite rør (10cm +/-) med en kule inni.

Det var ikke med til min? jeg har motorkode AEB jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da ser det ut som du ikke skal ha den ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.