#1 Skrevet Oktober 13, 2006 Har vært hos ett par verksteder og hørt hvor jeg skal ta EU kontrollen på vogna,vært hos ett Mekonomen verksted + ett annet. Men alle steder er de redd for at bilen er for lav så jeg tar fangeren når den skal i "bremsegropa". Noen som vet om Audi er veeedlig nøye ang senkesett som ikke er ført inn i vognkortet etc? Og om bremsegropene til Audi er dype,har 13cm klaring til bakken under frontfangeren foran,burde da holde det? Evt hvor mye de tar for en EU kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2006 Kan bare svare for stedet jeg selv jobber, men der ville du slitt med begge deler. Ikke innført senkesett i vognkort = ikke godkjent og bremserulla hos oss hadde antakelig blitt som du selv sier, for dyp. Desverre. Praksis for EU kontroller varierer sikkert fra sted til sted også innen Møller verkstedene så å svare på om de er nøye eller ei er ganske vanskelig. Hamax Auto på Hønefoss er iallefall det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2006 Ok,skal sjekke med ett verskted på mandag som jeg vet ikke har sååå dyp bremserulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2006 En kompis av meg med lav bil tok kontrollen hos Naf. Da kjørte mekanikeren seg en tur for å teste bremsene, fikk godkjent bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2006 En kompis av meg med lav bil tok kontrollen hos Naf. Da kjørte mekanikeren seg en tur for å teste bremsene, fikk godkjent bilen. Samme med min gamle, i tillegg var det greit at fremrutene mine som var sota ikke ble kjørt opp.... har hatt endel biler på EU på NAF, og de har vært veldig greie alltid, i motsetning til andre verksteder som alltid skal finne noe piss de vil fikse og tjene penger på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 26, 2006 Men måtte de ha senkesettet i vognkortet der dere har vært hos NAF da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 26, 2006 spray det svart og si det er orginalt sportsunderstell hvis de spør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2006 spray det svart og si det er orginalt sportsunderstell hvis de spør... Hehe,ja kanskje det. Funker det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2006 dette har tidligere vært gjort med stort hell på volvo 240 med kappede senkefjærer... Kommer sikkert an på kontrolløren, men mange audier kommer jo med sportsunderstell og det er ikke sikkert alle tenker over det, dersom fjærene er sorte, fordi senkefjærer som regel er en annen farge enn svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2006 dette har tidligere vært gjort med stort hell på volvo 240 med kappede senkefjærer... Kommer sikkert an på kontrolløren, men mange audier kommer jo med sportsunderstell og det er ikke sikkert alle tenker over det, dersom fjærene er sorte, fordi senkefjærer som regel er en annen farge enn svart. Hehe,jo da. Man da sliter jeg jo litt hvis jeg MÅ på biltilsynet og få det skrevet inn i vognkortet,da ser de jo ikke nr etc på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 26, 2006 enkelt, sett en teipbit over nr.ene før du sprayer. så kan du rive den av igjen hvis du må på tilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 26, 2006 enkelt, sett en teipbit over nr.ene før du sprayer. så kan du rive den av igjen hvis du må på tilsynet. Men står det ikke hvilke farge fjørene er i TÛV papirene da? Mener det gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 26, 2006 hvis de spør så si du har lakke dem fordi de ikke stod i stil til temaet for stylinga på bilen eller noe, at du synes sorte fjærer er finere enn rød? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 26, 2006 hvis de spør så si du har lakke dem fordi de ikke stod i stil til temaet for stylinga på bilen eller noe, at du synes sorte fjærer er finere enn rød? Hehe,ja kanskje det. Gidder i så fall ikke å ta de av,da lakkere jeg de mens de er på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 26, 2006 Hehe,ja kanskje det. Gidder i så fall ikke å ta de av,da lakkere jeg de mens de er på bilen. Lykke til ihvertfall, går sikkert bra dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 26, 2006 Takker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...