Få senkesett skrevet inn i vognkortet,vanskelig?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal få mine 30mm Cobra senkfjærer med TÛV papirer skrevet inn i vognkortet mitt,er dette vanskelig å få godkjent? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig ikke. Papirer på forstillingskontroll, TUV papirer, justert lastavhengig ventil for bremser ( hvis bilen har det ), justert lys.

 

Det holdt for å få Golfen jeg hadde, godkjent hos BT Asker og Bærum iallefall.

 

Søk på dette og du finner nok noen tråder om emnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søke litt kanskje....? : klø : Ligger masser av sånne tråder på forumet! ;)

 

Men, nei, bør ikke være noe problem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,jeg har papirer på 4-hjulskontroll,er det like bra som forstillingskontroll?

Hmm,justert lastavhengig ventil for bremser.Har du dette på din Bent Owe?

 

Glemmer den søkemotoren av og til jeg.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-hjuls kontroll er nok bra det ja. den lastavhengig ventilen kan du justere etterpå hvis de anmerker den.

 

Jeg fikk en mangellapp på den når jeg var på godkjenning. så dro jeg til et verksted å fikk den justert, stemplet mangellappen å levert den på biltilsynet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,jeg har papirer på 4-hjulskontroll,er det like bra som forstillingskontroll?

Hmm,justert lastavhengig ventil for bremser.Har du dette på din Bent Owe?

 

Glemmer den søkemotoren av og til jeg.. : bh :

 

Forstillingkontroll/firehjulskontroll = det samme egentlig. Tror egentlig ikke bilen din har lastavhengig ventil. Quattro har iallefall ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,må sjekke på mandag. :)

Koster det flesk og få det innskrevet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

550 kroner inkl nytt vognkort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

550 kroner inkl nytt vognkort. :)

 

Supert! ;)

Så at du fikk senkesettet ditt skrevet inn i vognkortet,var det vanskelig og hadde du papirer på 4-hjulskontroll etc?

Hvor mye er din senket og har du kun fjærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde med TUV-papirer og dokumentasjon på hjulstillingskontroll, så gikk de over bilen og sjekka at krava i TUV-papirene ble oppfyllt.

Har godkjent to ganger, en gang med Eibach 30mm-fjører, og nå sist med VMAXX coilovers. Gikk knall med begge igrunn, møtte først opp litt lavt med coiloversene, så da kom jeg ikke inn på grava (den var 6cm, i TUV stod det minst 7), så skrudde opp litt igjen.

Stikk innom der du skal godkjenne og be dem lage en liste over ting du trenger. Ta med deg denne på kontrollen, så har du noe å vise til om de begynner å lage krøll. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde med TUV-papirer og dokumentasjon på hjulstillingskontroll, så gikk de over bilen og sjekka at krava i TUV-papirene ble oppfyllt.

Har godkjent to ganger, en gang med Eibach 30mm-fjører, og nå sist med VMAXX coilovers. Gikk knall med begge igrunn, møtte først opp litt lavt med coiloversene, så da kom jeg ikke inn på grava (den var 6cm, i TUV stod det minst 7), så skrudde opp litt igjen.

Stikk innom der du skal godkjenne og be dem lage en liste over ting du trenger. Ta med deg denne på kontrollen, så har du noe å vise til om de begynner å lage krøll. :)

 

Skjønner,har 4-hjulskontroll papirer + TÛV papirer på fjørene,min er ca 9-10cm over bakken på det laveste under bilen så da burde det gå bra. :)

Sikker stygglang ventetid på en slik kontroll? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor i landet du henvender deg. På de mest trafikkerte er det kanskje litt, men noen plasser kan du få samme uka. :)

Har noen fordeler med å ha sommerjobb der, så de tok godkjenninga litt nå og da når de hadde tid.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfart at BT krever TÜV-papirene på norsk! Slike papirer er vel ikke mulig å få på norsk engang?

Dette skjedde når jeg skulle godkjenne senkesettet mitt. Han karen på BT dro frem en gammel lov om at de kunne kreve godkjenningspapirene på et nordisk språk om de ikke forstod språket.

 

Vel, satte meg ned og oversatte selv. Litt tvilsom oversettelse noen plasser til tross, papirene ble godtatt de :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor i landet du henvender deg. På de mest trafikkerte er det kanskje litt, men noen plasser kan du få samme uka. :)

Har noen fordeler med å ha sommerjobb der, så de tok godkjenninga litt nå og da når de hadde tid.. :P

 

 

Heldiggris! ;)

 

Lars Arvid: Hehe,typisk Norge det altså. : haha :

Min er på Tysk og er ikke det godt nok skal jeg da klare og oversette det meste med Tysken jeg lærte på skolen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er på Tysk og er ikke det godt nok skal jeg da klare og oversette det meste med Tysken jeg lærte på skolen. :D

 

Første gang jeg fikk bruk for all den tysken jeg har lært:p

 

Viss du får problemer med dette, så hjelper jeg gjerne med oversettelsen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Papirene kan kreves oversatt til norsk dersom de ikke foreligger på et nordisk (mener det var nordisk) språk..

Noen leverandører har begynt å levere papirene både på engelsk og tysk (f.eks VMAXX, hvor den engelske oversettelsen står med liten skrift etter hvert avsnitt), dette gjør det mye lettere ved godkjenning. Det kan vel fremdeleles kreves oversatt til norsk, men de fleste kan vel litt engelsk, både eier og kontrollør. :)

Ellers finnes det andre løsninger, f.eks ta en tur til en skole og finne en tysklærer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gang jeg fikk bruk for all den tysken jeg har lært:p

 

Viss du får problemer med dette, så hjelper jeg gjerne med oversettelsen :)

 

Takker for det,får jeg prob så får du en PM. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers finnes det andre løsninger, f.eks ta en tur til en skole og finne en tysklærer.. :)

 

Hvis folka på BT er skikkelig firkanta kan de kreve papirene godkjent av en statsautorisert translantør. Del vil i så fall koste ca 2000 + mva, siden det reknes som en dags arbeid. Dette sjekket jeg selv opp når jeg skulle oversette.

 

Rart at ingen på BT der jeg var, kunne noe tysk. 3 stk hadde sett på papirene uten å forstå noe : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som Lars A F skriver. På Hønefoss BT krevde de dokumentet oversatt av statsautorisert translatør til et nordisk språk.

 

BT Asker og Bærum hadde folk som kunne tysk så der gikk det helt fint og jeg sparte 2-3000 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ett verksted som ikke bryr seg om senkesettet ikke er skrevet inn i vognkortet + at de har høy nok bremserulle til bilen min. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg må få senkingen inn i vognkortet allikevell. :(

 

Det jeg er redd for er at BT sjekker bilen mer enn kun senkingen når jeg skal ha time til det?

Eller går de KUN det timen er satt opp på? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at jeg må få senkingen inn i vognkortet allikevell. :(

 

Det jeg er redd for er at BT sjekker bilen mer enn kun senkingen når jeg skal ha time til det?

Eller går de KUN det timen er satt opp på? :D

 

Hadde mangel lapp på senke settet etter eu kontroll,det var bare det Bt kontrolerte hos meg iallefall! Var opptatt av anntall vindinger og at tallene stemte overens med tuv papira.Sjekket også at det var tatt forhjuls kontroll.Ikke no problem for meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mangel lapp på senke settet etter eu kontroll,det var bare det Bt kontrolerte hos meg iallefall! Var opptatt av anntall vindinger og at tallene stemte overens med tuv papira.Sjekket også at det var tatt forhjuls kontroll.Ikke no problem for meg!

 

Ok,da satser vi på det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du tyske TÛV papirer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.