#26 Skrevet Oktober 15, 2006 Hadde du tyske TÛV papirer? Det er jeg ikke sikker på.Men det var de papira som fulgte med i esken til Eibach fjærene.Å papirene fikk jeg ikke igjen,de skulle de ha! Handla fjærene inn hos Vw forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 15, 2006 Det er jeg ikke sikker på.Men det var de papira som fulgte med i esken til Eibach fjærene.Å papirene fikk jeg ikke igjen,de skulle de ha! Handla fjærene inn hos Vw forhandler. Hmm,ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 15, 2006 Det er jeg ikke sikker på.Men det var de papira som fulgte med i esken til Eibach fjærene.Å papirene fikk jeg ikke igjen,de skulle de ha! Handla fjærene inn hos Vw forhandler. Hæ? Tok de papirene? Det tviler jeg på at er riktig. Du skal jo ha de i bilen som dokumentasjon! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 15, 2006 Hæ? Tok de papirene? Det tviler jeg på at er riktig. Du skal jo ha de i bilen som dokumentasjon! Det trodde jeg også! Men det var helt uaktuelt å levere de tilbake til meg. Fikk kopi av tuv papira som han stempla og signerte.(med Bt stempel) Kjiipt hvis man har noe som skal flyttes over til en annen bil,hvordan går det da? "Så låner ikke mine fremtidige tuv papirer ut under noen omstendigheter" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 15, 2006 jeg var å skulle få senkesettet skrevet inn i vognkortet, hadde med papirer på firehjulskontrollen,TUV papirene og vognkortet. det jeg fikk problemer med var at den kødden begynte å gå over hele bilen å sjekke forskjellige ting som felger og eksos faktisk: klø : det hele endte med at jeg fikk mangellapp på dekka!!! fordi at i TUV papirene på felgene stemte ikke dekk-felg-bil, jeg hadde 215-40-17 dekk men fikk ikke det godkjent på mine felger så da måtte jeg kjøpe nye dekk i 215-45-17 profil,måtte altså ut med 6000,- kroner ekstra pga helsikkes BT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 15, 2006 jeg var å skulle få senkesettet skrevet inn i vognkortet, hadde med papirer på firehjulskontrollen,TUV papirene og vognkortet.det jeg fikk problemer med var at den kødden begynte å gå over hele bilen å sjekke forskjellige ting som felger og eksos faktisk: klø : det hele endte med at jeg fikk mangellapp på dekka!!! fordi at i TUV papirene på felgene stemte ikke dekk-felg-bil, jeg hadde 215-40-17 dekk men fikk ikke det godkjent på mine felger så da måtte jeg kjøpe nye dekk i 215-45-17 profil,måtte altså ut med 6000,- kroner ekstra pga helsikkes BT Hmm,jeg har ikke TÛV papirer på felgene mine,vente til vinterdekkene er på bilen da,de er jo lovlige i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 15, 2006 Hmm,jeg har ikke TÛV papirer på felgene mine,vente til vinterdekkene er på bilen da,de er jo lovlige i hvertfall. Lurt! Gjorde det samme selv Det første de sjekket når jeg kom på graven, var om lyktene mine var e-merket faktisk! Så ja... de kan komme til å sjekke andre ting på bilen.. Som andre nevner her... De tok papirene mine og, fikk bare en kopi tilbake. Dette var arkivmat mente de! HMFR! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 15, 2006 jeg hadde 215-40-17 dekk men fikk ikke det godkjent på mine felger så da måtte jeg kjøpe nye dekk i 215-45-17 profil,måtte altså ut med 6000,- kroner ekstra pga helsikkes BT Det må man vel bare regne med når man har dekk som er aaaalt for små.. Nærmeste man kommer original dekkdimensjon på en A4 der blir 205/50-17 eller 225/45-17. 215/45-17 er innenfor lovens grenser, 215/40-17 er ikke det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 16, 2006 det hele endte med at jeg fikk mangellapp på dekka!!!fordi at i TUV papirene på felgene stemte ikke dekk-felg-bil, jeg hadde 215-40-17 dekk men fikk ikke det godkjent på mine felger så da måtte jeg kjøpe nye dekk i 215-45-17 profil,måtte altså ut med 6000,- kroner ekstra pga helsikkes BT Nå har sikkert ingeniørene hos TUV litt peiling på hva dem gjør på, og dermed litt peil på hvilken dekkdim man bør ha og ikke. Men ja, møter du opp med ulovlige ting hos BT under senkesettgodkjenning sier det seg selv at de kan begynne med andre ting. De er der for å sørge for at biler er i forskriftsmessig stand, og gjør dermed jobben sin. Man møter ikke opp hos politiet med ei åpen pilsflaske man drikker av når man skal melde om innbrudd i bilen sin, lissom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...