Motoren vil ikke stoppe, hoster 20 sekunder etter at nøkkelen er tatt ut...

Anbefalte innlegg

Hehe bilen til dama oppfører seg litt rart om dagen...

 

Når jeg stopper bilen så står den og "går" opp til 30 sekunder...

Den har også allt for høy tomgang 2000-2500 omdreininger : klø :

 

Hva kan dette skyldes?

 

Kjølevannet forsvinner også på den, men det har vel ikke noe med dette problemet og gjøre...

 

Noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettertenning. Vakum lekkasje? Min bror hadde samme problem på en mk2 GT for mange år siden. Forgasser på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å fortelle hva slags bil det er, så er det bedre å hjelpe.

 

Hvis det er en VAG med 2E2 eller 2E3 forgasser, så er det et kjent problem at de har ettertenning ved altfor høy tomgang, jeg har samme problemet i 80en min. Der er tomgangen på rundt 1400 rpm, og den har ettertenning pga dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det er en 1986 audi 80 ja...

 

Er forgasser på denne, men det som er merkelig er at tomgangen sank og ettertenninga forsvant når jeg hadde på mer olje på den...

 

(oljenivået var mellom maks og min fra før)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel. eg hadde dette på jettaen min, når eg hadde 2e2 gasseren. men dette skjedde kun når motoren var varm og hadde stått eit par min på tomgang.

husker ikkje heilt kva eg gjorde men trur eg tok å fyllte på 98 blyfri istaden for 95 eit par ganger. ang kjølevatnet så forsvannt mitt og men stoppa altid rett over min. nivået.

men mitt tips. prøv å fyll 98 blyfri og litt oktan boost eller kva det heiter. vert å prøva vertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

86-modell 80 ja. Høres kjent ut... :P

 

Jeg har, som nevnt, samme problemene selv. Jeg har enda ikke greid å finne ut hvorfor motoren min ikke vil få tomgangen ned, for det er ingenting på forgasseren som holder tomgangen oppe! Jeg har kontrollert alle komponenter både en og to ganger, prøvd å justere rund baut, men ingenting hjelper. På toppen av det hele, ettersom man ikke får ned tomgangen, får jeg heller ikke stilt fordeleren riktig. Nå har jeg rett og slett lært meg å leve med det :(

 

Og ja, jeg fyller 98 oktan på denne. Motoren virker frisk og rask ellers, sett bort fra heftig oljesvetting fra toppakningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske en kompis av meg hadde en måte å bli kvitt dette problemet på,men husker ikke det i farten. Men tror det var en stengeventil for bensin som begynte å fjuske litt. Bruttern også hadde en 85 mod 80 med 1,8 som ettertente på samme måten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av lokket på forgasseren og sprøy vann nedi forgasseren mens motoren går. Hold den gjerne på ca 4000 og bruk en sprøyflaske som forstøver bra. Da får du løst opp koksing på stempeltopper og forbrenningsrom. Det er denne koksinga som gløder og holder motoren i gang etter at tenninga er slått av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vannrenset motoren min, og det hjalp noe, men ikke veldig mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av lokket på forgasseren og sprøy vann nedi forgasseren mens motoren går. Hold den gjerne på ca 4000 og bruk en sprøyflaske som forstøver bra. Da får du løst opp koksing på stempeltopper og forbrenningsrom. Det er denne koksinga som gløder og holder motoren i gang etter at tenninga er slått av.

 

Skal pøves så snart sveiseblinket er vekk... : dum : : dum : : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.