HJELP!! El.vindu Passat 1999 mod prob.

Anbefalte innlegg

HEi!

Nåken som har vert ute for dette? :

Var i går ute og kjørte og komm heim, kjørte opp vinduet og parkerte bilen for natta, i dag når eg kommer ut og skal kjøre prøver eg og kjøre ned vinduet, men neida.... hører det klikker i rele eller no når eg trykker på knappen.... men rute står bomstille.....ingen stygge lyder, berre klikkeing når eg trykker på knappen.....

Har søkt litt på forumet..... men ikkje funnet nåke.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti dette på noen Golfer, A3 og Passater.

Ta av dørtrekket, og kontaktene på bryteren.

Skru ut vindusheismotoren og monter den igjen.(+ av med kontakten)

Fungerer noen ganger.

Noen ganger står motoren i spenn og "låser" seg på en måte.

Hvertfall verdt et forsøk, som sagt, fungert mange ganger.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde på golfen min. Fikk det gratis fiksa på møller. Prøv det først. Sparer deg for mye jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1999mod... så garanti tida er vel ute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde "lignende" problem på min Passat, men da hørte jeg at noe var galt. Det som hadde skjedd da var at wiren var røken, og selvsagt kunne ikke en ikke bare bytte wire men hele hevemekanismen som koster ca 1500 kr :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde "lignende" problem på min Passat, men da hørte jeg at noe var galt. Det som hadde skjedd da var at wiren var røken, og selvsagt kunne ikke en ikke bare bytte wire men hele hevemekanismen som koster ca 1500 kr :(

Det er vel relativt vanlig at wiren ryker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hører ingen merklege lyder fra døra... tok av trekket... sånn at eg kom rett inn på kuntakta til motoren... hører at det klikker i motoren når eg trykker på knappen til vinduet... men det er det eineste og....

Ingen skummle lyder som når veieren ryker...

Kan eg ta av motoren uten og løyse den plata motoren står montert på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1999mod... så garanti tida er vel ute

Garantien hadde gått ut på min å da, men det skal forsatt ikke skje på en 99 passat. Er en feil med flere passater og golfer. Hadde prøvd om jeg var deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg hører ingen merklege lyder fra døra... tok av trekket... sånn at eg kom rett inn på kuntakta til motoren... hører at det klikker i motoren når eg trykker på knappen til vinduet... men det er det eineste og....

Ingen skummle lyder som når veieren ryker...

Kan eg ta av motoren uten og løyse den plata motoren står montert på?

Ta av hele plata som motor og hele mekanismen er festet på så ser du fort om wiren er gåen eller ikke, siden motoren går vil jeg forstatt tippe at wire er gåen. Er kurrant sak å bytte, er bare irriterende dyrt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av hele plata som motor og hele mekanismen er festet på så ser du fort om wiren er gåen eller ikke, siden motoren går vil jeg forstatt tippe at wire er gåen. Er kurrant sak å bytte, er bare irriterende dyrt :)

Motoren går ikkje... klikker berre i den.... hører ikkje at den jobber.... når eg trykker ned sier det "KLIKK" og tar bryteren opp sier det "klikk"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og få av den alu plata bak dørpanelet, må eg løyse noe bak dei 2 runde plast deksla som står i alu plata??? vist eg må det so må vel vinduet ned litt for og komme til skruene, det klare eg ikkje pga at vinduet ikkje kommer ned.... det står bomm fast, klikker kunn en slags "reele" lyd nåreg trykker på knappen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en 99 passat med akkurat samme problemet, Jeg tok ut førerstolen og under dørktrekket ligger styreenheten for vinduer og sentrallås, etter litt feilsøking fant jeg to skjøter som var gått opp pga. fukt (ikke uvanlig i disse, sjekk gjennomføring til panservaier.) Fikk kobla sammen disse og vinduene fungerte igjen. Vinduene fungerte forøvrig når jeg brukte nøkkelen i døra. Husk å koble AV BATTERIET før du tar ut setet, så du ikke ender opp med blåveis av en side airbag. Lykke til.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en 99 passat med akkurat samme problemet, Jeg tok ut førerstolen og under dørktrekket ligger styreenheten for vinduer og sentrallås, etter litt feilsøking fant jeg to skjøter som var gått opp pga. fukt (ikke uvanlig i disse, sjekk gjennomføring til panservaier.) Fikk kobla sammen disse og vinduene fungerte igjen. Vinduene fungerte forøvrig når jeg brukte nøkkelen i døra. Husk å koble AV BATTERIET før du tar ut setet, så du ikke ender opp med blåveis av en side airbag. Lykke til.:)

når du hadde denne feilen... funka ikkje noen av vindua da??? eller var det berre et som ikkje fungerte??? her i mitt tilfelle er at det er kunn fører vindu som ikkje funker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ingen av vinduene som virket. På en av skjøtene som var ødelagt kom det 1 ledning inn og 4 ut dvs. en til hvert vindu, nå skal ikke jeg påstå at det er samme feilen til deg men det er ikke usannsynlig, vinduene funka nå og da når de selv ville, men de funka aldri når jeg måtte betale i en eller annen bom.:) Snakka også med Møller om dette og de påsto at de kunne finne feilen med diagnose. Det kan jo også være bare dårlig kontakt på den pluggen som går innpå motoren, prøv å rikle på denne samtidig som du holder knappen inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.