URQ - oversikt over forandringer ref. til chassienr.

Anbefalte innlegg

Her er oversikten i XLS format. Kanskje det kan bli liggende som klistret?

 

Kjekt og vite om en lurer på om det er en ombygget URQ basert på vanlig Coupe:

En ting vel verdt og merke seg er at URQ sitt karosseri nummer alltid begynner med tallet 9, mens det for coupe/coupe q begynner med tallet 0!

Men da typ89 coupe kom i 89, ble det byttet til 0 på URQ da det ikke var nødvendig og skille dem.

 

Dette vil i praksis si at en URQ og en vanlig coupe kan like karosseri nummer bortsett fra det føste tallet!

 

1989 modellen med MB motoren er kanskje den "sjeldneste" av URQ'ne. Da denne kun ble produsert i ca 120 stk.

 

Alle URQ ble håndbygget i Ingolstadt, og hadde et eget opplegg med tester før de ble "godkjent".

urq 1981-1990 oversikt.xls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en interessant oversikt! Har du noe mer info om test opplegget bilene måtte gjennom ved fabrikken??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et eget team på 20-48 mann (avhengig av ordrer) jobbet enkelt skift fra 0600-1400 med sammensetting av URQ.

 

Sitat: ”Once completed, each vehicle went through a test programme that is still the most stringest Audi has ever used. The only comparable programme today is the construction of the Porsche Carrera GT in Leipzig” Sitat slutt.

 

Motor gikk igjennom eget test opplegg, understell/fjæring ble testet elektronisk. Deretter ble bilen ”kjørt” opp til 160kmt på ruller. Etter dette ble de testet på vei i minst 60km rundt Ingolstadt. Først på vanlige veier, deretter på Autobahn. De hadde turtall-limit på 4000 o/min/185 kmt. Etter dette ble de kjørt på audi sin test-bane for og sjekke understell/fjæring.

På hver test tur, var det lagt inn to stopp for sjekk av diverese veske-nivå.

Biler som ble innvolvert i en eller annen form for ulykke, ble umiddelbart vraket. Kun løse deler ble resirkulert.

Til slutt en regn/vann test. Bilene ble dusjet med 3500 liter vann/minutt i 10 minutter. Alle andre audi gikk igjennom samme test, men da bare i 30 sek.!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg den friheten og legge ut et bilde eller 2 fra da 20V Urq ble bygd og testet ;)

 

Fikk bare lastet opp 1 bilde.. men blir flere!

EDIT: Se der ja :)

rr-build.jpg

rr_test2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger et bilde til under andre audi på hovedsidene! gidder ikke resize!:P

rr_interior.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg ikke får til å stemme i denne oversikten:

 

85-D-900 001

Oppgradert bakre stab-stag

Bakre anti-roll bar fjærnet

 

Jeg vet at Audi fjernet dette staget for å gi bilen kjøreegenskaper som var lettere å håndtere for uerfarne sjåfører (som det ofte er mange av...), men hvorfor oppført på denne måten, og på samme ch.nr.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.