Bygge om fra Audi 80 '90 mod til '92 utseende

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellig fra '90 mod Audi 80 til '92 mod Audi 80.

Fangere, panser, grill, lykter? Noen som vet om noe annet som er forskjellig? Er det noe problem å bygge om slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermene har bredere og lengre hjulbuer, samt annen innfesting til den lyktelista. Usikker på hvordan det er på 80, men det er i hvertfall forskjell hvis du har tenkt å brukte Coupe/90/S2 eller RS2-lykter. I tillegg er det forskjell på selve lykta uansett, ut mot grillen, samt hele lista mellom fangeren og lyktene.

 

Antar det er forskjell på fangeren også, men ikke arrester meg helt på dette..

Greit å bytte t-stykket i fronten, som låser panseret. Men det går an å bruke gamle deler.

 

Hvis du velger og bytte fremskjermer, er du også nødt til å bytte fremre bærearm for å flytte frem forstillinga sånn at hjulet ditt blir stående i senter.

 

Kort oppsummert, den enkle måten blir å bytte panser og lykter, samt slenge på de listene som ligger under hovedlyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjermene har bredere og lengre hjulbuer, samt annen innfesting til den lyktelista. Usikker på hvordan det er på 80, men det er i hvertfall forskjell hvis du har tenkt å brukte Coupe/90/S2 eller RS2-lykter. I tillegg er det forskjell på selve lykta uansett, ut mot grillen, samt hele lista mellom fangeren og lyktene.

 

Antar det er forskjell på fangeren også, men ikke arrester meg helt på dette..

Greit å bytte t-stykket i fronten, som låser panseret. Men det går an å bruke gamle deler.

 

Hvis du velger og bytte fremskjermer, er du også nødt til å bytte fremre bærearm for å flytte frem forstillinga sånn at hjulet ditt blir stående i senter.

 

Kort oppsummert, den enkle måten blir å bytte panser og lykter, samt slenge på de listene som ligger under hovedlyktene.

 

Og da var fronten ferdig, nå gjennstår det andre, nemmelig bakparten B4 har andre bakskjermer+ ca 11cm lengre koffertlokk enn B3, men det var sikkert fronten du hadde tenkt å bygge om?

 

Mvh Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da var fronten ferdig, nå gjennstår det andre, nemmelig bakparten B4 har andre bakskjermer+ ca 11cm lengre koffertlokk enn B3, men det var sikkert fronten du hadde tenkt å bygge om?

 

Mvh Ole Kristian

 

Ja tenkte mest på front. Så takk for det.

Og forstesten kan du fortelle meg hva disse betegnelsene B4,B5 osv er fornoe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er generasjonskoder :) B4 er fjerdegenerasjon mellomstore biler.

Det vil si Audi Coupe, 80, S2, RS2 og cab fra 1992 til 1996.

 

B5 er femtegenerasjon, altså A4, S4 og RS4 fra og med 1995 til 2001(?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, tenkte det.. en B3 er vel det du har nå, det er karosseribetegnelsen på Audi 80/90 fra 1986/87 og opp til 1992 da den som nevnte "facelift" kom og vi fikk B4 karosseriet, fellesbetegnelse er vel Type 89(q) ?? B5 er vel A4 som er en bil jeg ikke har grei på, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typebetegnelsen på B3 er typ89. I 1992 fikk vi typ8A.

Første generasjon A4 er typ8D :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da var fronten ferdig, nå gjennstår det andre, nemmelig bakparten B4 har andre bakskjermer+ ca 11cm lengre koffertlokk enn B3, men det var sikkert fronten du hadde tenkt å bygge om?

 

Mvh Ole Kristian

Mye er jo gjort om man sveiser inn hjulbuer fra B4, samt får på røde baklykter fra 92-> Avant :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typebetegnelsen på B3 er typ89. I 1992 fikk vi typ8A.

Første generasjon A4 er typ8D :)

 

Min 90-modell 90Q har "8A" i chassisnummeret, ikke "89".. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 90-modell 90Q har "8A" i chassisnummeret, ikke "89".. :)

Da venter vi i spenning på forklaringen..? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 90-modell 90Q har "8A" i chassisnummeret, ikke "89".. :)

 

Cabrioen jeg eide, en 92 modell, var type 8G. Det står også 8G i chassisnummeret på denne typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forklaringen min er ikke noe bedre enn at det ser ut som alle 89-modeller og nyere av B3 også har 8A i chassisnummeret, bare 87- og 88-modeller som har 89..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.