#1 Skrevet Oktober 15, 2006 Heisann! Bilen er en Audi A4 1.8TQ m/ chip, åpent filter og sportseksos. Oljetrykk: Sitter å studerer oljetrykksmåleren i ny og ne, og vet egentlig ikke helt hva som er "normalt"... Så lurte på om noen andre kan bidra med litt efaring med hva som er "normalt" og ikke! Måleren går fra 0-7 bar. Når jeg starter bilen så bygger den seg opp til maks (7 bar), og der ligger den konstant frem til jeg har kjørt i ca 5-10 minutter. Etter dette ligger den på ca 2.5-3 bar på tomgang og ved "litt pådrag" på ca 4-5 bar og med maks pådrag så går den rett opp til målerens makspunkt 7 bar. Er dette riktig - eller er det noe galt (med motoren? eller med den (dårlige) måleren?) Motortemp: V/ vanlig kjøring viser ikke tempmåleren min mere enn ca 40-60 grader.. Må stå lenge stille før den drar seg opp til midtpunktet (90 grader)? Høres skummelt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2006 Motortemp:V/ vanlig kjøring viser ikke tempmåleren min mere enn ca 40-60 grader.. Må stå lenge stille før den drar seg opp til midtpunktet (90 grader)? Høres skummelt ut Tar det lang tid å få varme i den? Tipper gåen termostat! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2006 Høres vel ganske normalt ut det ja... Og bytt termostat som nevnt her, så blir du sikkert kvitt problemet med kjølevannstemp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2006 Då prøver vi det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...