Anbefalte innlegg

Bilen min har noen ganger stanset av seg selv rett etter start!

(A4 1.8t 97mod)

Det kommer og går!

 

Lå ingen feil ved diagnose, så jeg lurer på om det kan være startsperren som tøyser litt?

 

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være noe feil med sikringsboksen. Om bilen plutselig dør helt av seg selv. Har sett fler eksempler av det. Ny sikringsboks har gjort susen! Men det e rjo ikke gitt at det er det som er feil da. Bare motoren som stanser eller alt det andre og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får start på bilen, så stopper den etter et sekund... En eller to ganger skjer dette... Så går det en stund til neste gang!

Er på jobb i nordsjøen så det er dama som klager...

 

Kan jo være at hun henger væska på tenningsnøkkelen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problem med dette på min forrige A8 og med kjerringa som sjåfør.. Merka det aldri selv så jeg ble ikke klok på det.. Men fant det ut ja, etter motoren hadde startet så slapp hun nøkkelen for brått på en eller annen måte slik at tenningen gikk av igjen.. Sikkert litt for kraftig fjær i tenningslåsen..!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det problemet har fruen på sin A4 1,8 97 mod den stopper rett etter at man har prøvd å starte den.

 

Jeg har også opplevd det med den og det ser ut som om at startsperren ikke slår seg av (startsperre lyset lyser).

 

Det hjalp å ta ut nøkkelen og sette den inn igjen.

 

Når det var kaldt i vinter så hadde vi ikke det problemet men så snart det ble litt varmere i været så kom problemet, men det er ikke ofte det skjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som min... Merket ikke noe når det var kaldt i været, men i varmen blir det verre.

Det skjer som oftest når dama kjører, så det kan jo være noe der og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte A4 til jobben i dag og denne ville ikke starte med det samme i morges, tok da ut nøkkelen og satte den inn igjen og da gikk det greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går skjedde det faen meg igjen, måtte prøve å starte 15 ganger før den kom...

Det var varmt om dagen så ble det kaldere og fuktig på kvelden, må være noe med sperra eller tenningen...

Begynner å hate Audi, bare trøbbel!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går skjedde det faen meg igjen, måtte prøve å starte 15 ganger før den kom...

Det var varmt om dagen så ble det kaldere og fuktig på kvelden, må være noe med sperra eller tenningen...

Begynner å hate Audi, bare trøbbel!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å bytte nøkkel med dama? på en polo til ei venninne så gikk det ikke å få start, når vi brukte en nøkkel som var filet opp etter originalen. Så ble stående å vente til hu kom med sin originale...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med å bytte nøkkel med dama? på en polo til ei venninne så gikk det ikke å få start, når vi brukte en nøkkel som var filet opp etter originalen. Så ble stående å vente til hu kom med sin originale...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må jeg gjøre, har en ekstra nøkkel... Lite brukt!

Men det er flåut når BMW'ene står å fløyter bak på ferga.... Skulle sett de ansiktene, trodde de skulle le seg i hjel....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må jeg gjøre, har en ekstra nøkkel... Lite brukt!

Men det er flåut når BMW'ene står å fløyter bak på ferga.... Skulle sett de ansiktene, trodde de skulle le seg i hjel....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor leste du diag? På motor el. instrumentpanel (el. begge?). Normalt ville du fått en eller annen "intermittent" feil hvis du hadde prøvd 15 ganger uten start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor leste du diag? På motor el. instrumentpanel (el. begge?). Normalt ville du fått en eller annen "intermittent" feil hvis du hadde prøvd 15 ganger uten start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Ta deg en tur ut her så skal vi lese av feilkodene, vist vi finner noen.

 

Det kan være tenningslåsen din, den elektriske delen bak på låsen, men det vil du som oftest merke vist du roter litt med nøkkelen når du har fått start, og at den da stopper.

 

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Ta deg en tur ut her så skal vi lese av feilkodene, vist vi finner noen.

 

Det kan være tenningslåsen din, den elektriske delen bak på låsen, men det vil du som oftest merke vist du roter litt med nøkkelen når du har fått start, og at den da stopper.

 

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars Ivar.

Skal inn med bilen og skifte tannstang, garantisak.... Men når jeg får den ut igjen så kan jeg kjøre en tur ut til deg...

Har allerede skiftet luftmengdemåler og en solenoidvent. på innsuget til turboen, alt på garanti, men begynner å bli ganske oppgitt... Syns gamle 90'en var bedre på alle områder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars Ivar.

Skal inn med bilen og skifte tannstang, garantisak.... Men når jeg får den ut igjen så kan jeg kjøre en tur ut til deg...

Har allerede skiftet luftmengdemåler og en solenoidvent. på innsuget til turboen, alt på garanti, men begynner å bli ganske oppgitt... Syns gamle 90'en var bedre på alle områder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de der høres ille ut, så mye gale på så kort tid.....

 

Bare ta turen utom, har kjøpt meg vag-com for en stund siden.

 

*Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet er nok startsperra !

 

Noen ganger kan feilen "nøkkelsignal for svakt leses" leses ut, andre ganger ikke.

Problemet er dårlig kontakt i stikkerne på lednigene til lesespolen som ligger bak dekselet for rattakselen.

Det jeg bruker gjøre er å demontere ratt og deksler for så å ta ut stikkerne og lodde kablene fast i stikkerbenene.

De sitter normalt bare stukket innpå ledningene a la 3m hurtigklemmer. Dette blir det dårlig kontakt i etter endel viberasjoner.

 

Lodding av disse virker hver gang !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar, lodding gjorde susen!!

Godt å få det problemet ut av verde....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.