chippa med 250kps map.. S4

Anbefalte innlegg

Går det bra å kjøre med mtm 290hk\450nm chip og bruke den orginale 250kpa mappen ?

 

Hva skjer da , mindre hk??

Kan jeg ødelegge noe over tid osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det bra å kjøre med mtm 290hk\450nm chip og bruke den orginale 250kpa mappen ?

 

Hva skjer da , mindre hk??

Kan jeg ødelegge noe over tid osv..

 

Krever det programmet større map område da? Hvilket ladetrykk skal du kjøre med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke større mapsensor på en slik chip. Såfremt ikke den chippen lader over 1,5 bar...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kommer jo an på hva chippen er programert for. Er den programert for 300 mbar mapsensor, vil den gå alt for magert, svidde stempler magert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ladetrykket er på ca 2.4 på målern med den chippen.

men hva den er programert for vet jeg ikke

Står TS racing steg III på den.

 

Var noe rart som skjedde her netopp med orginale chippen , når turboen begynte å lade skikkelig så var det nesten som man skrudde av tenninga med andre ord ett skikkelig rykk og dette skjer nå hver gang ladetrykket kommer.. ?

Det er noe kødd med denne hjernen jeg har stående i bilen så jeg skal prøve den andre og se hva som skjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ladetrykket er på ca 2.4 på målern med den chippen.

men hva den er programert for vet jeg ikke

Står TS racing steg III på den.

 

Var noe rart som skjedde her netopp med orginale chippen , når turboen begynte å lade skikkelig så var det nesten som man skrudde av tenninga med andre ord ett skikkelig rykk og dette skjer nå hver gang ladetrykket kommer.. ?

Det er noe kødd med denne hjernen jeg har stående i bilen så jeg skal prøve den andre og se hva som skjer..

 

 

Lader du 1,4 kan du bruke orginal map sensor. Får du kutt rundt 0,4-0,5 ligger det en aktiv feilkode som begrenser ladetrykket. Pleier forsvinne når man skrur av tenninga og på igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.