Anbefalte innlegg

En kollega av meg på jobb hadde hørt en plass at aircondition-anlegget i biler alltid burde stå på og spurte meg om dette kunne stemme. Jeg ble litt i tvil og tenkte at det helt sikkert er noen her inne som har meninger om dette. Tenker da på slitasje/holdbarhet på anlegget og ikke den gunstige effekten A/C har med hensyn til bedre inneklima som følge av temperaturregulering, avfukting, støvfiltrering osv. Er det noen grunn til at A/C alltid bør stå på, også om vinteren?

 

Svar mottas som vanlig med takk:-)

 

Mvh

Guy Roger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er greit å slå det på med gjevne mellomrom, slik at alt får smørt seg. Om sommeren står da alltid mitt på. Har justerbar klimacontroll på min. Men nå som det begynner å bli kaldt, så vil vel kanskje ikke A/C slå inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er under + 5 grader, (ca rundt der) så slår ikke ac kompressoren seg inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit å få kjørt kompressoren innimellom for at holde systemet i tipp-topp shape. Smører gummiringer, slanger osv.

 

Om vinteren slår ikke kompressoren seg inn under 5 grader, men hvis du parkerer i en varm garasje/parkeringshus så pleier det å funke. Jeg pleier da å la den få gå noen minutter.

 

Mener å ha lest at det anbefales min 5 minutter i måneden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar:-)

 

Mvh

Guy Roger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ikke også komme sopp i A/C anlegget hvis gassen står stille for lenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt flere som sier at AC'en gjerne kan gå så ofte som mulig, for at det ikke skal "stå i hjel".

 

Begge mine bilder dugger forsåvidt helt igjen hvis ikke AC står på.. :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.