#1 Skrevet Oktober 17, 2006 En kollega av meg på jobb hadde hørt en plass at aircondition-anlegget i biler alltid burde stå på og spurte meg om dette kunne stemme. Jeg ble litt i tvil og tenkte at det helt sikkert er noen her inne som har meninger om dette. Tenker da på slitasje/holdbarhet på anlegget og ikke den gunstige effekten A/C har med hensyn til bedre inneklima som følge av temperaturregulering, avfukting, støvfiltrering osv. Er det noen grunn til at A/C alltid bør stå på, også om vinteren? Svar mottas som vanlig med takk:-) Mvh Guy Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2006 Er greit å slå det på med gjevne mellomrom, slik at alt får smørt seg. Om sommeren står da alltid mitt på. Har justerbar klimacontroll på min. Men nå som det begynner å bli kaldt, så vil vel kanskje ikke A/C slå inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2006 Hvis det er under + 5 grader, (ca rundt der) så slår ikke ac kompressoren seg inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2006 Det er greit å få kjørt kompressoren innimellom for at holde systemet i tipp-topp shape. Smører gummiringer, slanger osv. Om vinteren slår ikke kompressoren seg inn under 5 grader, men hvis du parkerer i en varm garasje/parkeringshus så pleier det å funke. Jeg pleier da å la den få gå noen minutter. Mener å ha lest at det anbefales min 5 minutter i måneden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2006 Takker for gode svar:-) Mvh Guy Roger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2006 Kan det ikke også komme sopp i A/C anlegget hvis gassen står stille for lenge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 18, 2006 Har hørt flere som sier at AC'en gjerne kan gå så ofte som mulig, for at det ikke skal "stå i hjel". Begge mine bilder dugger forsåvidt helt igjen hvis ikke AC står på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...