Anbefalte innlegg

Har fått mye risting/rakling i motoren ved hard belastning. er spesielt ved pådrag i oppoverbakke.

Bilen er en 1.9 TDI 110 hk AFN motor. Denne er chippet og byttet dyser på.

Det har begynt nå og er vel rundt 1 mnd. siden det ble byttet dyser.

Har hørt noe om dårlig avbalansering i svinghjul eller no.. stemmer dette i tilfelle? er det disse symptomene man får da. Kanskej det ikke er noe særlig og kjøre med bare dyser og chip på denne. At det liksom har blitt litt for mye krefter i motoren, for den går veeldig godt nå:) At man kanksje bør oppgradere flere ting også.

Kan også nevnes at det går i nødmodus når man passerer godt antall km/t.

Da må bilen stoppes og startes på nytt. og alt fungerer helt flott helt til samme km/t. Tror nok det er pga. for høyt turbotrykk

 

Har også ett annet problem med den. Det er at den har begynt og bli vanskelig og starte. da hopper og rister fælt i ett par sekunder. Akkurat som at den ikke fyrer på alle sylinderene med en gang. Kan nesten virke som at det har blitt noe luft i systemet eller noe slik at dem må dra fram diesel på nytt.

 

Noen som har noe forslag til dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er chippingen tilpasset dysene? (går ut i fra du skiftet til større dyser?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er chippingen tilpasset dysene? (går ut i fra du skiftet til større dyser?)

 

 

nei chippen var der i fra før av. og det er satt inn større dyser ja.

Er klar over at man burde få chippet bilen på nytt etter dyse bytte. men trodde bilen burde gå ordentlig men ikke fullt utbytte av dysene da.

motoren burde vel ikke riste og slikt? og det fungerte fint i begynnelsen men blitt værre nå.

 

At motoren går i nødmodus er nok kanskje pga. at chippen ikke er tilpasset dyse byttet ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tittet litt på bilen nå og.

Og hvordan skal man teste om fremre motorfeste er i orden?

Så i underkant på på gummien i midten at det var litt slitt. Der hvor det mørkere feltet er på bildet. Prøvde og sette jekken under denne og løftet den og da var det ikke noe problem og løfte festet inntil gummien.

Men tenkte også på at det merke kan ha skjedd når bilen har subbet for den er veldig lav. Og at festet er i orden.

Men noen som vet hvordan man kan få testet dette??

 

show_image_stream.php?bid=55455865&dx=58

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei litt o,t lurte på hvor du har fått tak i større dyser,har samme motor selv med chip. Merket du mye forskjell med di nye dysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke motorfestene oljefyllt? er det lekkasje på de , er festet defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei litt o,t lurte på hvor du har fått tak i større dyser,har samme motor selv med chip. Merket du mye forskjell med di nye dysene?

 

 

Skaffet disse dysene på Ebay. Og merket stor forskjell når jeg byttet dyser.

Men for og få det best mulig bør man chippe bilen på nytt når man har satt i nye dyser. Sliter litt med at det ryker svart av den. men håper og tror det skal hjelpe med og fjerne EGR ventilen og få gjort reint der. For det som er problemet er at den får for lite luft i forhold til diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke motorfestene oljefyllt? er det lekkasje på de , er festet defekt.

 

Ikke det jeg veit.. Syntes det så ut som det var bare gummi i festet foran jeg men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg trur du må sjekke/kontroller reimhjulet på veiva di. kan få risting pga av feil tenning å bli tung startet pga dette... Motorfestet i for kant motor er kun gummi ja. Jeg kjøre med defekt motorfeste i forkant på min A6 2,5 tdi å merker ingen forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå byttet fremre motorfeste. og dette hjalp ikke stort. men syntes ihvertfall det var billig. 69,- på møller.

 

Men har nå funnet ut at det ser ut som det er en liten lakkasje ved en av dysene. Den er nemlig sotet oppover dyserøret..

Så jeg får prøve og få tettet dette først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.