Anbefalte innlegg

Det har smått begynt å gå mot kaldere tider, og skrudde derfor på setevarmeren i forsete på biolen min i går. Til ingen nytte. Det bli ikke så mye om en liten lunk en gang. Prøvde passasjer setet, og dette funket helt fint. Noen forslag til hva som kan ha skjedd? Hvor bør jeg begynne å feilsøke?

 

Mvh

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se etter kontakten under setet ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Hans Øyvind sier: Sjekk kontakten under setet ditt.

 

Med et multimeter kan du sjekke at det kommer spenning frem til setet.

Kople fra setet og sjekk om du har brudd i varmeelementet i setet. Dette skjer fra tid til annen, spesielt i seteputa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve å sjekke litt i kveld.

 

Takk for svar!

 

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem i golfen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske vanlig at disse varmemattene ryker, ikke allverden til jobb å skifte de ut...

ALDRI sett kneet i setet og len deg inn i bilen for å nå tak i ting.. er typisk da disse mattene ryker.. Sett deg skikkelig inn, eller gå inn på andre siden om du må nå tak i noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske vanlig at disse varmemattene ryker, ikke allverden til jobb å skifte de ut...

ALDRI sett kneet i setet og len deg inn i bilen for å nå tak i ting.. er typisk da disse mattene ryker.. Sett deg skikkelig inn, eller gå inn på andre siden om du må nå tak i noe...

 

Sikkert dette som har skjedd med min. Har satt kneet nedi sete for å støvsuge bilen : bh : : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt på tynn is her nå, men mener ca 800-1000,- (lurer på om det var både setepute og rygg...)

 

correct me if I'm wrong...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min 2002 mod Passat.Har hørt på pris og det kommer på rundt 2500,- ferdig skiftet på bilen min i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min 2002 mod Passat.Har hørt på pris og det kommer på rundt 2500,- ferdig skiftet på bilen min i allefall.

 

Over disk, minus Volkswagen-klubb-rabatt 1250.- inkl.

 

: klø : Spørsmål til en flink mekker av varmesete:

Går det an å tvinne eltråden som har knekt, etter isolere den, og vips varmesetet funker igjen?

Eller er det noe som verken funker eller er bra for brann?

Mvh.

Sindre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler MEGET sterkt på at du kan fikse sånt selv.. Grunnen til at møller tar såpass mye for jobben er at det er MYE jobb og demontere setet/setetrekk etc... så arbeidspengene er STORE på en sånn jobb... Om du gjør det selv så koster ikke "varme-matta" allverden.

 

På nyere biler har de forskjellige patenter, der varmematta ofte er limt fast i setettrekket, og at du gjerne må skifte setetrekk for å få det opp å gå igjen. Dette gjelder særlig på skinninteriør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål til en flink mekker av varmesete:

Går det an å tvinne eltråden som har knekt, etter isolere den, og vips varmesetet funker igjen?

Eller er det noe som verken funker eller er bra for brann?

 

Jeg reparerte varmesetet i skinnsportssetene i min forrige bil, Audi S4 B5.

Varmemattene var limt fast i polstringen som sitter i rammen på setet.

 

Det er fullt mulig og gjøre selv, men en må ta seg god tid for å ta setetrekket av og på. Jeg klarte å måle meg frem til hvor bruddet var med ohmmeter mellom hvert element på sitteputen. Stedet hvor bruddet var klippet jeg over varmetråden og loddet den sammen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.