#1 Skrevet Oktober 17, 2006 Har problemer med passaten om dagen! I helga begynnte den å gå på tre sylindre, sjekka pluggene og den ene pluggen var helt brent bort! Alle (elektrodene) på pluggen var borte! Regna med att dette var problemet, men så også att det var overslag i en pluggledning!! Så plugger og pluggledninger ble byttet idag, men den gikk fortsatt på tre sylindre og gjør det enda! Men det jeg har funnet ut er att når jeg tar av en og en ledning på dysene så hører jeg motoren begynner å jobbe og er i ferd med å stoppe! Men når jeg tar av til Sylinder Nr.3 skjer det ingen ting! For det var også der pluggen var brent bort! Så jeg tror att den ene dysa er gåen, men når jeg trykke de hardt ned hører jeg en lyd, akk som att de åpner for fullt! Det gjør alle! Noen som kan hjelpe meg?? Noen som har noen gode råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2006 Kjør diagnose på dysene...finner fort ut om de funker da. Vag-com gjør susen.. Synd du ikke sa fra før siden jeg kjørte forbi døra di for noen timer siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2006 Kjør diagnose på dysene...finner fort ut om de funker da.Vag-com gjør susen.. Synd du ikke sa fra før siden jeg kjørte forbi døra di for noen timer siden. Hvor kan jeg få kjørt vag com da? Verksted? Har ikke så veldig peil på dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2006 Møller på miland kan gjøre det. Som regel skal de rane deg en 4-500 spenn for 20 sec jobb. Men det er veldig forskjell fra sted til sted. Eller så kan noen med vag-com slik som meg gjøre det. Geir har vel kanskje fått seg slik kabel om jeg husker rett. Ellers har jeg slik i bilen som regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2006 Møller på miland kan gjøre det.Som regel skal de rane deg en 4-500 spenn for 20 sec jobb. Men det er veldig forskjell fra sted til sted. Eller så kan noen med vag-com slik som meg gjøre det. Geir har vel kanskje fått seg slik kabel om jeg husker rett. Ellers har jeg slik i bilen som regel. Hmm, stemmer! Men vag com finner vell ikke ut om ei dyse f.eks er tett! Skal vell tilfeldigvis ikke til øvre telemark i nærmeste tid vell? Siden jeg ikke kan kjøre bilen fra Gransherad til Miland el Notodden! Prata også med en bilmekaniker igår!, han sa att jeg kunne ta av fuelrailen og prøve og starte bilen med dysene ute, da ville jeg se om det kom like mye bensin fra alle dysene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2006 Kom til å tenke på en ting. Kan det vere ventilene el noe lignende? Kanskje jeg burde ta en komp test? For å se att det er likt med komp på sylinder nr 3 som de andre? kanskje han rett og slett bare ikke greier å forbrenne bensina! Dette begynner å lukte sure penger og mye arbeid:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 19, 2006 Jeg har gnist og bensin! Men av eksospotta spytter det blålig røyk og vann;) hmmm, toppakning tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...