fusking på 3b motor..hjelp!

Anbefalte innlegg

la den gå på tomgang og prøv og sprut litt startgass rundt nedi motorrommet;) hvis du har en lekkasje der så vil bilen øke turtall av seg selv.

prøvde det på min og fant en lekasje, hadde samme problem som deg. var en sprekk på slangen etter at jeg hadde bytta dump;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips :)

 

Fant problemet til slutt :) Det var ei lita sprekk i en trykkslange som jeg hadde over sett: dum :

MEN så igår kveld, skulle jeg ta av WG toppen og trykkrøret for å lakke litt å sånn, men når jeg tok av toppen så spratt en mutter av.Tenkte så at denne datt på garasje gulvet, trilla bilen bak, fant en mutter som var helt lik.Tenkte ikkje mer over den saken. Satt sammen WG`en så var det tut å kjør.. Endelig funket bilen skikkelig igjen å alt var bare fryd å gammen..etter ei lita stund begynnte bilen å fuske masse. stoppa i et kryss å hørte noen ekle lyder ifra motorn..Stoppa tvert, fikk slept bilen hjem, Tenkte av no e det en ventil eller nokke som he gått til h......

Så jeg tok ut pluggenen, Første pluggen jeg sjekket var ødelagt(knust kjærna).

Tok en magnet å stappa ned i plugghølet, Gjett hva som kom opp da? Jooooda, en ihjel banka mutter som jeg trudde jeg hadde funnet igjen på gulvet.Så no er toppen på vei av for å inspisere skader den eventuelt har gjort på sin vei igjennom motorn.: gråter : : gråter :

Einaste som er positivt er vell at jeg får en overhala topp til slutt.

 

MVH

 

Trist S2 eiger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff det der hørtes kjipt ut,er jo et maks uheldig å få bilen til å gå igjen for så å få en slik lyd/skade...

 

Men man lærer av sine feil sies det...: klø :

 

Håper du slipper noe ekstra tullball etter denne operasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips :)

 

Fant problemet til slutt :) Det var ei lita sprekk i en trykkslange som jeg hadde over sett: dum :

MEN så igår kveld, skulle jeg ta av WG toppen og trykkrøret for å lakke litt å sånn, men når jeg tok av toppen så spratt en mutter av.Tenkte så at denne datt på garasje gulvet, trilla bilen bak, fant en mutter som var helt lik.Tenkte ikkje mer over den saken. Satt sammen WG`en så var det tut å kjør.. Endelig funket bilen skikkelig igjen å alt var bare fryd å gammen..etter ei lita stund begynnte bilen å fuske masse. stoppa i et kryss å hørte noen ekle lyder ifra motorn..Stoppa tvert, fikk slept bilen hjem, Tenkte av no e det en ventil eller nokke som he gått til h......

Så jeg tok ut pluggenen, Første pluggen jeg sjekket var ødelagt(knust kjærna).

Tok en magnet å stappa ned i plugghølet, Gjett hva som kom opp da? Jooooda, en ihjel banka mutter som jeg trudde jeg hadde funnet igjen på gulvet.Så no er toppen på vei av for å inspisere skader den eventuelt har gjort på sin vei igjennom motorn.: gråter : : gråter :

Einaste som er positivt er vell at jeg får en overhala topp til slutt.

 

MVH

 

Trist S2 eiger

 

 

Er det mulig og være så uheldig?: eek :

Å få en nyoverhalt topp til jul er vel litt mye og ønske seg kansje? men du kan jo prøve;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig og være så uheldig?: eek :

Å få en nyoverhalt topp til jul er vel litt mye og ønske seg kansje? men du kan jo prøve;)

 

mhm, det er jo tydligvis det: gråter :

menmen se lyst på livet, er det ikke det man sier da.hehe

 

Får en overhala topp var vell litt å ta i men den skal nokk bli overhala.hhe

Å den blir ikke ferdig før nyåret heller.hehe

Det som skjer no er at jeg ikke har hastverk. nå bygger jeg opp motoren for sinte

oppsett.råder lager etc.. slikt er ikke billig å det vet vell dei fleste her inne med moderate pengemuligheter :)

 

Så får man heller kjøpe seg en heller sliten gammal bil å bruke den i mellomtida;)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mhm, det er jo tydligvis det: gråter :

menmen se lyst på livet, er det ikke det man sier da.hehe

 

Får en overhala topp var vell litt å ta i men den skal nokk bli overhala.hhe

Å den blir ikke ferdig før nyåret heller.hehe

Det som skjer no er at jeg ikke har hastverk. nå bygger jeg opp motoren for sinte

oppsett.råder lager etc.. slikt er ikke billig å det vet vell dei fleste her inne med moderate pengemuligheter :)

 

Så får man heller kjøpe seg en heller sliten gammal bil å bruke den i mellomtida;)

 

mvh

 

desverre sånn som kan skje;) du får holde oss oppdater på bygget ditt i såfall da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.