Anbefalte innlegg

hva må til for å bytte motor i min audi 100 2,2 5 syl. til en 2,3 20V 5 syl. fra en coupe?

 

trenger jeg annet sivnghjul eller kan jeg bruke det jeg har nå?

hva slags insprut trenger jeg, kan jeg bruke mitt gamle?

hva slags motorfester trenger jeg, passer de fra min motor?

passer den i forhold til festene i girkassa?

 

noe mer jeg trenger å vite??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må til for å bytte motor i min audi 100 2,2 5 syl. til en 2,3 20V 5 syl. fra en coupe?

 

trenger jeg annet sivnghjul eller kan jeg bruke det jeg har nå?

hva slags insprut trenger jeg, kan jeg bruke mitt gamle?

hva slags motorfester trenger jeg, passer de fra min motor?

passer den i forhold til festene i girkassa?

 

noe mer jeg trenger å vite??

 

Er ikke disse nesten like i blokka ? motorfestene vil vel kanskje passe og da passer det andre...spruten sitter jo på en 20v motor om du kjøper den...

 

Skal ikke si noe heltsikkert, men tror ting skal passe om en annen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig, men et slikt bytte er mye arbeid for lite. 2.2 turbo ja, men 7A nei.

 

Just my 0,02$ :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er mulig, men et slikt bytte er mye arbeid for lite. 2.2 turbo ja, men 7A nei.

 

Just my 0,02$ :)

 

 

det er jo ikke for mye arbeide i forhold til hva du får... i coupe 20v er der jo 170hk/220nM. Mens i a100 10v turbo er det 165hk/240nM. Så det er ikke så mye forskjell. Hadde jeg hatt en turbomotor, skulle jeg hatt den org. uansett, dvs ikke trimma...

 

Men spørsmålet er om det hadde blitt godkjent med 20V motoren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på Roger:) Hvis du har prøvd en bil med 7A-motor, så veit du at det ikke akkurat går fælt. Ja, jeg har prøvd sånn bil, har hatt en... Alt for mye jobb for alt for lite.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo ikke for mye arbeide i forhold til hva du får... i coupe 20v er der jo 170hk/220nM. Mens i a100 10v turbo er det 165hk/240nM. Så det er ikke så mye forskjell. Hadde jeg hatt en turbomotor, skulle jeg hatt den org. uansett, dvs ikke trimma...

 

Men spørsmålet er om det hadde blitt godkjent med 20V motoren....

 

Skal du ha mer effekt orginalt så monter 20vT. En enkel chip og du har dobbel effekt fra orginalt. Litt mer arbeid en 7A, men ikke mye egentlig.

 

100'n er levert med 10vt så har du en delebil så passer alt over og det går greit å godkjenne. En 165hk 10vt går bedre enn 7A selv om tallene ser like ut. I tillegg så skal det ikke store justeringen til så har du ~200hk / 300nm.

 

Det aller enkleste, og det enkle er ofte det beste og rimeligste..... :) , er å selge bilen du har og kjøpe en orginal 10v/20v turbo.

 

Mvh en som ikke alltid følger egne råd :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.