Vifterem/strammertrøbbel Passat

Anbefalte innlegg

Har fått en kraftig vibration i fronten på min 03 Passat TDI. Dette kommer på tomgang, men forsvinner på litt høyere turtall. Når jeg ser på strammeren så viberer det mye.

Men problemet er at jeg har fått tre diagnoser.

1. Slitt strammhjul.

2. Slapp strammer.

3. Defekt dynamo.

Er det noen andre som kan hjelpe meg med et hint.

Det er så kjedlig å bytte delen som er i orden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av reima....sjekk strammehjulet da...

Er den litt slapp i færa er det feilen.

Hender fjæra knekker og da blir den slapp.

Må bytte hele strammeren da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster ca 1300kr på Mekonomen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett strammeren på mekonomen sin delekatalog,men koster ca 1300 hos møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig at det er reimhjulet på dynamoen. Dette er et frihjul som skal slippe opp litt når det får motstand. Er dette defekt vil reima hoppe litt og du får en vibrerende lyd i bilen på lave turtall. Skiftet en slik i går på en 03 passat tdi. Har vært borti dette flere ganger på TDIene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig at det er reimhjulet på dynamoen. Dette er et frihjul som skal slippe opp litt når det får motstand. Er dette defekt vil reima hoppe litt og du får en vibrerende lyd i bilen på lave turtall. Skiftet en slik i går på en 03 passat tdi. Har vært borti dette flere ganger på TDIene.

Må hele dynamoen skiftes da, eller kan man få kun reimhjul/frihjul?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må hele dynamoen skiftes da, eller kan man få kun reimhjul/frihjul?

Noen som vet? Sliter med akkurat det samme på min: mad : Har byttet strammeren, strammehjulet og reima til ingen nytte!! Dynamo, servo og vifte snurrer lett som bare det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert reimhjulet på dynamoen. Hadde samme problem på min bil. Koster 800-900 kr. hos Møller. Jeg skrudde av dynamoen og Møller hjalp meg med å ta av og sette på nytt reimhjul. Gratis!!! (Møller Hvam).

Snurr dynamoen rundt og hold igjen reimhjulet. Hvis du kan holde igjen rotasjonen, er reimhjulet defekt. Hvis ikke skal dynamoen fortsatt rotere. (Som ett sykkel nav)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet bare remhjulet. Tok ut dynamoen, satte fast remskiva i skrustikka og dro lås mutteren, skrudde av skive monterte alt på plass og problem løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kanskje prøve og holde den passaten din under 4000 omdr. Så kanskje den husker hvordan den skal oppføre seg på tomgang!!!!

hehe. Skift hele dritten........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker:) Begynner å bli litt småflaut å kjøre med den buldringen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet reimhjulet til dynamoen i går! Fryd og glede: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.