#1 Skrevet Oktober 19, 2006 Har bytta pakninger og overhalt litt på min nyanskaffede 200 10vT... på min andre prøvetur så bynte oljelampa å pipe og lyse! dette skjedde ved pådrag først, men så prøvde æi å øke turtallet sakte opp å da begynte den ved ca. 3000 omdreininger... har ikke gjort nåkka med oljepumpa under overhalingen. før æi begynte overhalingen var ikke dette problemet, men da var d 10/40 olje på, nå er d 5/40. kan olja være for tynn for disse motorne eller tror dere at d kan være sliten pumpe? er en JY motor... er d oljeføler på girkassa? takker på forhånd for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2006 ingen som har vært borti dette problemet før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 20, 2006 Har bytta pakninger og overhalt litt på min nyanskaffede 200 10vT...på min andre prøvetur så bynte oljelampa å pipe og lyse! dette skjedde ved pådrag først, men så prøvde æi å øke turtallet sakte opp å da begynte den ved ca. 3000 omdreininger... har ikke gjort nåkka med oljepumpa under overhalingen. før æi begynte overhalingen var ikke dette problemet, men da var d 10/40 olje på, nå er d 5/40. kan olja være for tynn for disse motorne eller tror dere at d kan være sliten pumpe? er en JY motor... er d oljeføler på girkassa? takker på forhånd for svar! 10W-40 og 5W-40 er like "tynne/tykke" ved driftstemperatur 100C. Fordelen med 5W-XX er at den ikke tykner like mye når det blir kaldere.. Tror ikke selve oljen er problemet. Jeg tror det er oljetrykksensor(er), tett oljesil (bunnpanna) eller oljepumpen som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 20, 2006 10W-40 og 5W-40 er like "tynne/tykke" ved driftstemperatur 100C. Fordelen med 5W-XX er at den ikke tykner like mye når det blir kaldere.. Tror ikke selve oljen er problemet.Jeg tror det er oljetrykksensor(er), tett oljesil (bunnpanna) eller oljepumpen som er gåen. når du sier oljetrykksensor(er), betyr det at det er flere oljetrykksensorer enn én? og hvor står de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 20, 2006 hei, Legg merke til om lampa begynner å lyse avhengig om motoren er varm eller kald. Min historie på 100'en jeg hadde tidligere: Trykket falt ved varm motor. Kjøring med tilhenger, varm motor, oppoverbakke - lampa begynte å lyse. Årsak (ikke bli skremt ): Slitte veiv- og kam-lagre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 20, 2006 Er vanligvis en "oljetrykksbryter" og en oljetrykksensor, eller to oljetrykksensorer. Jeg kjenner ikke JY motoren, men på min AAN sitter dem på venstre side av blokka ved siden av og under termostaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 20, 2006 hmmm, veldig rart om vei- og kam-lager skulle bli dårlig etter å ha stått i 2 mnd... vell vell... får ny coil i dag, så da får jeg teste litt. håper det ikke er riktig det med lagrene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 22, 2006 hei, Legg merke til om lampa begynner å lyse avhengig om motoren er varm eller kald. når motoren er kald kommer ikke lampa på, men når den blir varm så lyser den ved 3000 omdreininger. er en ganske stor oljelekasje som ser ut til at den kommer fra pakningen rundt oljepumpa... kan dette gi utslaget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 22, 2006 når motoren er kald kommer ikke lampa på, men når den blir varm så lyser den ved 3000 omdreininger. er en ganske stor oljelekasje som ser ut til at den kommer fra pakningen rundt oljepumpa... kan dette gi utslaget? noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 22, 2006 ingen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 22, 2006 er litt desperat her... dette er den eneste bilen jeg har og sliter litt no.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 23, 2006 ingen som har peiling på oljetrykk på audi motorer her i forumet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 23, 2006 okey, siden det var stor mangel på respons i min "tråd" så har jeg funnet ut at jeg bare skal ta å bytte pumpa.... fant ut at jeg kunne bruke oljepumpa som står i en 2.2 10v motor fra audi 100. fikk tifeldigvis en slik motor gratis, så det passet bra! får sikkert ikke vite med det første om lekasje kan medføre dårlig oljetrykk på turtall, men men... bare jeg får det til å fungere så er jeg førnøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 25, 2006 Hvor langt har den orginale oljepupa di gått ? Stor lekkasje bak pumpe kan trolig være: - defekt pumpe - defekt pakning (som også kan gjøre at det lekker på trykksiden) - alvorlig tetthet i oljekanal. Tipper en av de to første, la oss høre fasiten..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 26, 2006 Hvor langt har den orginale oljepupa di gått ?Stor lekkasje bak pumpe kan trolig være: - defekt pumpe - defekt pakning (som også kan gjøre at det lekker på trykksiden) - alvorlig tetthet i oljekanal. Tipper en av de to første, la oss høre fasiten..... Orginalpumpa har gått 220,000. tipper at den ikke har vært oppe før. skal se om jeg kan levere fasit i løpet av helga... noen som har tips ang. rengjøring av sil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 29, 2006 Har du funnet ut noe ang dette, jeg har akuratt det samme problemet etter et motor bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 29, 2006 Har du funnet ut noe ang dette, jeg har akuratt det samme problemet etter et motor bytte har du noe oljelekasje rundt pumpa? nei, har ikke funnet ut noe enda... finner det kanskje ut til uka, prøve å få tatt det da. Stay tuned! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 9, 2007 Har du funnet ut noe ang dette, jeg har akuratt det samme problemet etter et motor bytte har funnet problemet med min motor! grunnen til at jeg hadde dårlig oljetrykk var at pakkningen mellom oljepumpe og røret til oljesil var halveis borte! byttet denne å alt ble bra igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...